|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۲۱۲۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
کشورهای عرب منطقه خلیج فارس همچون عربستان و امارات درهای خزانه خود را رایگان به روی ترامپ باز کرده اند و با انواع و اقسام قراردادهای نظامی و تسلیحاتی و برای جلب این متحد حریص ، گوی سبقت را از هم ربوده و سعی می کنند ارباب طماع خود را به هر نحوی شده راضی کنند.
  روزنامه 'رای الیوم'، با انتقاد از حاکمان عرب که به بازیچه ای در دستان آمریکا تبدیل شده اند، خطاب به آن ها نوشت: رهبران کره شمالی و جنوبی هم پس از سال ها به این نتیجه رسیدند که هرگز از آمریکا آبی برایشان گرم نمی شود و باید با هم متحد شوند، شما چرا درس نمی گیرید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛رای الیوم روز چهارشنبه افزود: وقتی 'دونالد ترامپ' از کره جنوبی خواست در ازای جلب حمایت آمریکا یک میلیارد دلار به وی بدهد، خیابان های سئول (پایتخت)، به صحنه اعتراضات مردمی تبدیل شد. مردم این کشور با انتقاد شدید از منطق و سیاست بازاری ترامپ، با این اقدام مخالفت کردند. به عقیده مردم کره، رئیس جمهوری آمریکا به عنوان یک تاجر با همه متحدانش رفتار می کند.

این روزنامه در ادامه نوشت: فشارهای آمریکا و تشویق های چین و روسیه در نهایت باعث شد که 'مون جائه این' رئیس‌ جمهوری کره جنوبی و 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی با یکدیگر دیدار کنند. رهبران دو کره در این دیدار به خوبی دریافتند که هرگز آبی از آمریکا برای آنها گرم نمی شود و بهترین گزینه برای دو کره، دیدارهای مستقیم میان مقامات دو کشور و تلاش برای ایجاد همبستگی میان مردم است.

رای الیوم تاکید کرد : بی شک عامل دمکراسی و نقش مردم کره در انتخاب رئیس جمهور کشورشان، راه را به روی هرگونه باج گیری ترامپ از کره جنوبی بست.

رهبر کره شمالی و رئیس‌جمهور کره جنوبی روز جمعه (7 اردیبهشت) برای نخستین بار پس از سال ها اختلاف و دوری، در منطقه مرزی با یکدیگر دیدار کردند.

**سران عرب، دو کره را الگو قرار دهند

رای الیوم افزود: رئیس جمهوری تاجر پیشه آمریکا، سران عرب را کاملا در دست خود می چرخاند. زیرا حاکمان عربی منتخب و برخاسته از بطن مردم نیستند و آن ها نمی توانند به خیابان ها بریزند و با باج دهی دولت شان به ترامپ مخالفت کنند. ترامپ اکنون هفت تریلیون دلار از سران عرب باج می خواهد و این مقدار پول را هزینه ده ها سال حمایت واشنگتن از حکومت های عربی در برابر مردم شان عنوان کرده است.

به نوشته این روزنامه، ترامپ به بهانه فروش سلاح یا هر چیزی دیگری با سرکیسه کردن اعراب، میلیاردها دلار به جیب می زند و با دولت های عربی مانند گاوهای شیرده رفتار می کند. اما کشورهای عرب منطقه خلیج فارس همچون عربستان و امارات درهای خزانه خود را رایگان به روی ترامپ باز کرده اند و با انواع و اقسام قراردادهای نظامی و تسلیحاتی و برای جلب این متحد حریص ، گوی سبقت را از هم ربوده و سعی می کنند ارباب طماع خود را به هر نحوی شده راضی کنند.

به عقیده رای الیوم، تنها راه پایان دادن به این وضع و کوتاه کردن دست ترامپ از جیب کشورهای عربی، پیاده کردن دمکراسی و ایجاد ارتباط میان مردم و حکومت هایشان است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین