|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۲۱۲۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸
در این جشنواره قرار است فیلم «زیر نور ماه» اثر رضا میرکریمی به نمایش دربیاید. همچنین نشست و پنل‌های تخصصی و جلسه پرسش و پاسخی در دانشگاه سلجوق قونیه با حضور رضا میرکریمی برگزار خواهد شد.
 اولین دوره جشنواره فیلم مولانا با دعوت از رضا میرکریمی و نمایش فیلم «زیر نور ماه» در قونیه برگزار می‌شود.

فروزنده اربابی، عضو ایرانی بنیاد مولانا در گفت‌وگویی با ایسنا، با اعلام این خبر که "قرار است امسال اولین دوره جشنواره فیلم مولانا در شهر قونیه برگزار شود" گفت: طی تماسی که مقامات فرهنگی ترکیه به ویژه استان قونیه با من داشتند، اعلام کردند که قرار است امسال اولین فستیوال فیلم مولانا در شهر قونیه برگزار شود که فیلم‌های حاضر در این جشنواره مضامینی عرفانی و مذهبی دارند. این جشنواره در دو روز یعنی چهارم و پنجم مِی (۱۴ و ۱۵ اردیبهشت‌ماه) در شهر قونیه برگزار خواهد شد.

او درباره علت برگزاری این جشنواره گفت: خانواده حضرت مولانا در تاریخ ۱۳ اردیبهشت‌ماه به خاطر حمله مغولان یا هر علت دیگری از بلخ به قونیه سفر کردند. به همین دلیل بنا شد که مراسمی در این تاریخ برگزار شود.

اربابی با بیان اینکه امسال از رضا میرکریمی برای حضور در این جشنواره دعوت شده است، اظهار کرد: برای برگزاری اولین دوره این جشنواره مسئولین از من خواهش کردند که رضا میرکریمی از سینماگران برجسته ایرانی را برای حضور در این جشنواره دعوت کنم. ایشان هم با وجود آنکه درگیر برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر بودند، این دعوت را پذیرفتند. در واقع آقای میرکریمی به دعوت وزارت فرهنگ ترکیه به این جشنواره می‌روند.

این عضو بنیاد مولانا اظهار کرد: در این جشنواره قرار است فیلم «زیر نور ماه» اثر رضا میرکریمی به نمایش دربیاید. همچنین نشست و پنل‌های تخصصی و جلسه پرسش و پاسخی در دانشگاه سلجوق قونیه با حضور رضا میرکریمی برگزار خواهد شد.

او در پایان افزود: پیش از این در حدود ۱۴ سال در مهرماه جشنواره  موسیقی مولانا در این شهر برگزار شده که به مناسبت تولد حضرت مولانا بوده است. هرساله در زمان برگزاری این جشنواره حدود یک و نیم میلیون توریست به این مکان سفر می‌کنند و از ۲۲ کشور دنیا نماینده‌هایی در این مراسم حضور دارند. تاکنون هنرمندان مطرحی نیز از ایران در دوره‌های مختلف این جشنواره شرکت کرده‌اند.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین