|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۲۱۲۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱
همچنین ولادیمر پوتین رییس جمهور روسیه در یک گفت‌وگوی تلفنی با نتانیاهو موضع روسیه در قبال برجام را مبنی بر اینکه این توافق دارای اهمیت زیادی برای ثبات و امنیت بین‌المللی است مورد تاکید قرار داد و گفت که توافق باید از سوی تمام امضاکنندگان اجرا شود.
 نخست وزیر استرالیا تاکید کرد که برجام بهترین گزینه در مورد برنامه هسته‌ای ایران است.

نقل از فایننشیال ریویو، مالکوم ترنبال، نخست وزیر استرالیا در جریان دیدار با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه به دنبال ادعاهای دروغین نتانیاهو مبنی بر وجود برنامه هسته‌ای مخفی در ایران  در جمع خبرنگاران گفت: توافق هسته‌ای ایران هنوز هم بهترین گزینه در دسترس است.

 ترنبال پس از دیدار با امانوئل مکرون تاکید کرد: ما از تداوم توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کنیم.

به گزارش ایسنا پیشتر وزیر امور خارجه استرالیا  گفته بود: حمایت سیاسی مداوم ما از برجام به دلیل گزارش‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر فراهم شدن اطمینان و راستی آزمایی در مورد برنامه هسته ای ایران است. توافق هسته ای با ایران تا زمانی که جایگزینی برای آن جود نداشته باشد باید حفظ شود.

همچنین امانول مکرون رییس جمهور فرانسه گفته بود که هیچ طرح جایگزینی برای برجام وجود نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا، اظهارات نخ نما و دروغین نتانیاهو واکنش‌های منفی بین المللی را در پی داشته است.

 آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: آژانس هیچ نشانه معتبری دال بر فعالیت‌های مرتبط با توسعه یک چاشنی انفجاری هسته‌ای پس از سال ۲۰۰۹ در ایران پیدا نکرده است. با توجه به این گزارش مدیرکل آژانس، شورای حکام نیز اعلام کرد که بررسی این مساله به پایان رسیده است.

همچنین ولادیمر پوتین رییس جمهور روسیه در یک گفت‌وگوی تلفنی با نتانیاهو  موضع روسیه در قبال برجام را مبنی بر اینکه این توافق دارای اهمیت زیادی برای ثبات و امنیت بین‌المللی است مورد تاکید قرار داد و گفت که توافق باید از سوی تمام امضاکنندگان اجرا شود.

سخنگوی دولت آلمان همچنین تاکید کرد که ادامه نظارت مستقل برای اطمینان از پایبندی ایران به توافق هسته‌ای ضرورت دارد.

باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا نیز در واکنش به اظهارات دروغین نتانیاهو که مدعی وجود برنامه هسته‌ای مخفی در ایران شد گفت: افشاگری‌های هسته‌ای نتانیاهو در مورد ایران دربردارنده مورد جدیدی نیست و پیش از این نیز همه از آن آگاه بودند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز در واکنش به این ادعاها در توییتر خود نوشت: ترامپ برای فسخ برجام متوسل به اتهامات کهنه‌ای شده که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیشتر به آنها رسیدگی کرده است.

وی افزود: چوپان دروغگو زمان این افشاگری ادعایی را برای چند روز قبل از ۱۲ می هماهنگ کرده بود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین