|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۲۱۲۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
نیرو‌های امدادی و آتش نشانی با خودرو در خیابان‌های شهر یاسوج گشت می‌زنند و از مردم درخواست می‌کنند که از منازل خود بیرون بیایند، هم چنین با توجه به اینکه همه خطوط تلفن همراه در این منطقه با اختلال مواجه شده است مردم با خودرو شخصی مصدومان خود را به بیمارستان شهید بهشتی منتقل می‌کنند.
  زمین لرزه نسبتا شدیدی شهر یاسوج مرکز استان کهکیلویه و بویراحمد را صبح امروزلرزاند.

صبح امروز زمین لرزه نسبتا شدیدی شهر سی سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد و یاسوج مرکز این استان را لرزاند. در حال حاضر آماری از خسارت مالی و جانی این زمین لرزه در دسترس نیست.

شدت این زمین لرزه به حدی بود که مردم این شهر هراسان از خانه‌های خود بیرون آمده اند.

لازم به توضیح است خطوط تلفن همراه در شهر یاسوج و در برخی از مناطق استان با اختلال مواجه شده است.

شاهرخ کناری فرماندار شهرستان بویراحمد در این باره در گفت: وگو با ایسنا گفت: هنوز از تلفات و مصدومان این زمین لرزه آماری در دسترس نیست.

گزارش‌های بسیاری از خسارت به ساختمان‌ها و منازل مسکونی به خصوص در روستا‌ها به فرمانداری ارسال شده است. هم چنین یادآور می‌شود که شدت زمین لرزه ۵.۲ در عمق ۸ کیلومتری زمین در شهر سی سخت بوده است.

نیرو‌های امدادی و آتش نشانی با خودرو در خیابان‌های شهر یاسوج گشت می‌زنند و از مردم درخواست می‌کنند که از منازل خود بیرون بیایند، هم چنین با توجه به اینکه همه خطوط تلفن همراه در این منطقه با اختلال مواجه شده است مردم با خودرو شخصی مصدومان خود را به بیمارستان شهید بهشتی منتقل می‌کنند.

***معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال‌احمر آخرین وضعیت زلزله امروز در استان کهگیلویه و بویر احمد را تشریح کرد.

شاهین فتحی با اشاره به زلزله ۵.۲ ریشتری در کهگیلویه و بویر احمد گفت: این زمین لرزه ساعت ٨:٣٨ صبح امروز در عمق ۸ کیلومتری زمین و در ۱۰ کیلومتری سی‌سخت و ۱۹ کیلومتری یاسوج رخ داده است.

وی با اشاره به اعزام تیم‌های ارزیاب به منطقه مذکور ادامه داد: ۷ روستای استان اصفهان و روستا‌های منطقه تنگ جنزئی سی سخت از توابع استان کهگلیویه و بویراحمد مورد ارزیابی قرار گرفته و خوشبختانه تا کنون خسارت جانی گزارش نشده و تنها ترک خوردگی برخی منازل اعلام شده است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال‌احمر در پایان گفت: تیم‌های عملیاتی در حال ارزیابی و عملیات در منطقه برآفتاب استان کهگلیویه و بویراحمد هستند و تاکنون مشکلی برای شبکه برق و شبکه‌های مخابراتی ایجاد نشده است.

تعداد مصدومان به ۷۵ نفر رسید
۱۳۹۷/۰۲/۱۲ - ۱۴:۲۴

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دلیل زلزله ۵.۲ ریشتری در شهرهای یاسوج و سی‌سخت ۷۵ نفر مصدوم شدند که حال دو نفر از مصدومان وخیم است.

جلال پوران‌نفر در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: 75 نفر بر اثر وقوع زلزله 5.2 ریشتری در شهرهای یاسوج و سی‌سخت مصدوم شدند و از این تعداد 9 نفر در محل به صورت سرپایی درمان شده و مابقی به مراکز درمانی یاسوج منتقل شدند که حال دو نفر از مصدومان وخیم است.

وی گفت: اورژانس 115 در حالت آماده قرار دارد و مقرر شده تا دقایقی دیگر دو بالگرد ارتش جمهوری اسلامی با هدف ارائه خدمات در فرودگاه یاسوج مستقر می‌شوند.

حال ۲ نفر وخیم است
۱۳۹۷/۰۲/۱۲ - ۱۲:۵۷

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد مصدومان زلزله ۵.۲ ریشتری صبح امروز در شهرهای یاسوج و سی‌‌سخت به ۴۰ نفر رسیده است.

جلال پوران‌فرد از آماده‌باش تکنسین اورژانس 115 خبر داد و افزود: حال 2 نفر از مصدومان زلزله امروز وخیم گزارش شده است.

40 مصدوم تا کنون
۱۳۹۷/۰۲/۱۲ - ۱۲:۵۶

رئیس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج گفت: در پی زمین لرزه 5.2 ریشتری سی سخت تاکنون 40 مصدوم به این بیمارستان منتقل شده و مراجعه کرده اند.
«ذاکر سعیدی نژاد» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: اکثر قریب به اتفاق مصدومان وضعیت مطلوبی دارند.
وی با بیان اینکه تاکنون خدمات دهی به مصدومان مطلوب بود، اظهارکرد: تنها دو نفر از مصدومان با شکستگی اندام مواجهند که حال انتقال به اتاق عمل هستند.
رئیس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج عنوان کرد: حدود 30 نفر با آمبولانس های اورژانس و مابقی با خودرو شخصی به بیمارستان منتقل شدند.
به گزارش ایسنا، زمین لرزه به شدت 5.2 در مقیاس ریشتر صبح امروز 12 اردیبهشت ماه در عمق 8 کیلومتری زمین شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا را لرزاند که این زمین لرزه در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز احساس شد و خساراتی مالی زیادی در پی داشت و مصدومانی نیز داشت.شدت این زمین لرزه زیاد بود که باعث شد مردم وحشت زده به خیابانها بریزند.

مصدومیت ۳۰ تن در زلزله / رفع مشکل آب، برق و تلفن
۱۳۹۷/۰۲/۱۲ - ۱۱:۲۷

مدیرکل بحران استان کهگیلویه و بویراحمد آخرین جزئیات مناطق زلزله‌زده این استان را تشریح کرد و از مجروح شدن ۳۰ نفر در این حادثه خبر داد.

سیدعلی وفایی مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت مناطق زلزله زده اظهارکرد: برابر گزارش تیم های ارزیاب در حال حاضر مشکل قطعی برق، آب و تلفن در مناطق زلزله زده رفع شده است.

وی با بیان اینکه این حادثه تاکنون مورد فوتی نداشته است، گفت: برابر آمارهای ما حدود ۳۰ نفر در این زمین لرزه مجروح شده‌اند که اغلب به شکل سرپایی خدمات درمانی دریافت کرده‌اند و خوشبختانه مصدومیتشان جدی نبوده است.

مدیرکل بحران استان کهگیلویه و بویراحمد درباره میزان خسارات وارد شده نیز گفت: در روستاهای اطراف شهرستان های دنا، بویراحمد، یاسوج و سی سخت و همچنین همین شهرستان‌ها مواردی از تخریب درها، پنجره‌ها و ترک خوردگی دیوارها و ... گزارش شده است و به نظر می رسد خسارت ریالی وارد شده به ساختمان ها و ابنیه قابل توجه باشد اما در حال حاضر نمی‌توان رقم قطعی آن را اعلام کرد.

وفایی مقدم اضافه کرد: با توجه به صعب العبور بودن و کوهستانی بودن برخی مناطق روستایی عملیات تیم های جستجو و ارزیاب همچنان ادامه دارد.

همچینین روابط عمومی اورژانس کشور نیز اعلام کرد که تاکنون ۱۸ نفر از مصدومان این زمین لرزه به مراکز درمانی اعزام و ۱۲ نفر نیز سرپایی درمان شده‌اند.

مختصات زلزله 5.2 ریشتری "سی‌سخت"
۱۳۹۷/۰۲/۱۲ - ۱۱:۱۴

زمین‌لرزه‌ای به بزرگای 5.2 ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین، امروز "سی‌سخت" در استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند.

شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در ساعت 08:38:12 ثانیه روز چهارشنبه، 12 اردیبهشت ماه این زمین‌لرزه را ثبت کردند.

مختصات این زمین‌لرزه که در عمق 8 کیلومتری زمین رخ داده، 30.83 درجه عرض شمالی و 51.56 درجه طول شرقی ثبت شده است.

این زمین‌لرزه در 10 کیلومتری سی سخت، 19 کیلومتری یاسوج و 23 کیلومتری چیتاب در استان کهگیلویه وبویراحمد به ثبت رسیده است.

18 مصدوم در زلزله سی‌سخت / ترک خوردگی جزیی منازل قدیمی
۱۳۹۷/۰۲/۱۲ - ۱۱:۱۳

معاون عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به زلزله ۵.۲ ریشتری صبح امروز کهکیلویه و بویراحمد گفت: در پی این زمین لرزه، ۶تن ناشی از زلزله و ۱۲ تن نیز به دلیل ترس و هراس دچار مصدومیت شدند.

شاهین فتحی در این باره گفت: زلزله ٥:٢ ریشتری ساعت ۸:۳۸ صبح امروز عمق هشت کیلومتری و ۱۰ کیلومتری سی‌سخت را تحت تاثیر قرار داد.

وی گفت: هفت روستای استان اصفهان و همچنین هشت روستای استان کهکلیویه و بویراحمد مورد ارزیابی قرار گرفته و ترک خوردگی جزئی برخی منازل قدیمی تاکنون اعلام شده است.

فتحی افزود: تعداد ٦ مصدوم ناشی از زلزله و ١٢ مصدوم ناشی از ترس و هراس گزارش شده است که چهار تن از مصدومان به بیمارستان منتقل و سایرین به صورت سرپایی توسط عوامل اورژانس مورد رسیدگی قرار گرفتند.

زلزله خسارت جانی نداشت
۱۳۹۷/۰۲/۱۲ - ۱۱:۱۱

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: زمین لرزه ۵.۲ ریشتری صبح امروز در شهر سی سخت خسارت جانی نداشت و میزان خسارت مالی ان در دست بررسی است.

عزیز فیلی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: به دلیل بالا بودن مقیاس این زمین لرزه، ستاد بحران استان در شهرستان‌های دنا و بویراحمد تشکیل و تمامی نیرو‌های امدادی هلال احمر، اورژانس و سایر دستگاه‌های خدمات رسان استان به حالت آماده باش برای مقابله با بروز خطرات احتمالی پس لرزه‌های این زمین لرزه هستند.

وی تصریح کرد که مقیاس بالای این زمین لرزه هشدار جدی و زنگ خطری برای استان بوده و مردم به ویژه خانواده‌هایی که در روستا‌ها و یا بافت‌های فرسوده ساکن هستند با رعایت مسایل ایمنی و بروز خطرات احتمالی و پس لرزه‌های دیگر بهتر است که در امروز و ساعاتی را بیرون از منازل خود سپری کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین