|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۲۱۲۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۰
اویگدور لیبرمن از بی‌اعتنایی اروپا به شوی تلویزیونی نتانیاهو در خصوص برنامه هسته‌ای ایران به خشم آمده و گفته که حالا دیگر فقط ایران دشمن اسرائیل نیست بلکه «دورویی» هم به دشمنان این رژیم اضافه شده است.
اویگدور لیبرمن از بی‌اعتنایی اروپا به شوی تلویزیونی نتانیاهو در خصوص برنامه هسته‌ای ایران به خشم آمده و گفته که حالا دیگر فقط ایران دشمن اسرائیل نیست بلکه «دورویی» هم به دشمنان این رژیم اضافه شده است.

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که پیش از این گفته بود که همه مشکلات این رژیم، در ایران خلاصه می‌شود، حالا دشمن جدیدی پیدا کرده و آن بی‌اعتنایی دیگر کشورها به دروغ‌پردازی‌های سران این رژیم است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیشب در یک نمایش رسانه‌ای، مدعی شد که مدارکی از تلاش ادعایی ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای در اختیار دارد و کشورهایی که در تعاملات برجامی با ایران وارد شده‌اند، فریب تهران را خورده‌اند.

واکنش اروپایی‌ها اما باب میل نتانیاهو نبود؛ فرانسه، آلمان، انگلستان اذعان کردند که او هیچ اطلاعاتی که نشان‌دهنده نقض توافق از سوی ایران باشد، ارائه نکرده است؛ «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اروپا هم گفت که اسناد نمایش‌داده‌شده، نه تنها نقض برجام را ثابت نمی‌کند، بلکه «ضرورت پایبندی همه طرف‌ها به این توافق را نشان می‌دهد.»

لیبرمن در واکنش به این رفتار اروپایی‌ها، امروز گفت که اسرائیل ۴ دشمن دارد؛ «ایران، ایران، ایران و دورویی.» وی پیش از این فقط به سه مورد اول اشاره کرده بود.

وزیر جنگ صهیونیست‌ها افزود: «آن کشورها هنوز تلاش می‌کنند که سر خود را در برف فرو ببرند و با واقعیتی به نام ایران روبرو نشوند. ایران در تلاش برای بی‌ثبات‌سازی همه خاورمیانه است.»

لیبرمن در ادامه گفت که اسرائیل بر خلاف اروپایی‌ها، نمی‌تواند چشم خود را بر روی اقدامات ایران و تهدیداتی که از جانب تهران، متوجه این رژیم است، ببندد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در جای دیگری از سخنانش، ضمن تکرار اتهامات دیشب نتانیاهو مبنی بر پیگیری برنامه مخفیانه ساخت سلاح هسته‌ای، جامه جهانی را به خاطر «پیش‌کش کردن منافع اقتصادی» به ایران در سایه برجام، به باد انتقاد گرفت.

این فقط اروپایی‌ها نبودند که گفته‌های دیشب نتانیاهو را تکراری و عاری از دلیلی برای لغو برجام خواند. حتی یک مقام صهیونیست در گفت‌وگو با رادیو اسرائیل اذعان کرد که نتانیاهو «نتوانست نشانه‌ای از نقض توافق توسط ایران ارائه کند.»

برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی هم واکنش مثبتی به ادعاهای نتانیاهو نداشتند. روزنامه «هاآرتص» نوشت نتانیاهو به جای رونمایی از «مدرک جرم، عکس یک مدرک جرم مربوط به سال‌ها پیش را نمایش داد.»

«یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم که تاکنون بیش از ۱۰ بار در گزارش‌های رسمی پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تایید کرده، با صدور بیانیه‌ای عملا ادعاهای نتانیاهو درباره نقض توافق توسط ایران را رد کرد.

لیبرمن در انتهای لفاظی‌های خود گفت با بیان این که اسرائیل برای مقابله با تهدید ایران، هر کاری که لازم بداند انجام می‌دهد، به کشورهای جهان توصیه کرد، عاقبت انعقاد توافقاتی مانند برجام را در تاریخ بخوانند.

صهیونیست‌ها اغلب اوقات برجام را با توافق سال ۱۹۳۸ آلمان نازی، ایتالیا، فرانسه و انگلیس مقایسه می‌کنند؛ توافقی که گفته می‌شود زمینه‌ساز قدرت گرفتن آلمان‌ها و شروع جنگ جهانی دوم بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین