|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۲۱۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵
حزب علی لاریجانی قرار نیست به معنای مرسوم حزب باشد بلکه به تعبیری که در جلسات مربوط به تشکیل این حزب مطرح شده؛ حزب لاریجانی قرار است یک چتری برای ایجاد فعالیت گروه های اصولگرای معتدل ایجاد کند.
حزب علی لاریجانی  که قرار است به زودی از آن رونمایی شود به معنای مرسوم حزب نیست بلکه بیشتر یک چتر فراگیر برای متحد کردن نیروهای معتدل اصولگرا در مقابل تندروها و همچنین اعمال رویه واحد در مقابل دولت است.

خبر تشکیل حزب فراگیر توسط لاریجانی پیش از این به صورت جسته گریخته توسط برخی نمایندگان و چهره های سیاسی مطرح می شد اما در خصوص جزئیات چگونگی آن خبری در دست نبود.

 حزب علی لاریجانی قرار نیست به معنای مرسوم حزب باشد بلکه به تعبیری که در جلسات مربوط به تشکیل این حزب مطرح شده؛ حزب علی لاریجانی قرار است یک چتری برای ایجاد فعالیت گروه های اصولگرای معتدل ایجاد کند.  انگیزه لاریجانی برای تاسیس این حزب با توجه به عدم دسترسی به برخی چهره های  معتبر و مرضی الاطراف اصولگرا همچون آقایان عسگر اولادی و آیت الله مهدوی کنی و اماکن پراکندگی اصولگرایان معتدل بیشتر شده است.

درجلسات پایه گذاری این حزب تاکید می شود که این حزب فراگیر به دنبال رویکرد تک حزبی نیست. مضاف بر اینکه این حزب لزوما حزب فکری نیست. بدین معنی که افراد بر اساس خواست خود  در این حزب وارد می شوند و شاخصه های ایدئولوژیک و گزینشی آن مطابق سایر احزاب تعریف نخواهد شد. بدین ترتیب قرار بر این است در حزب فراگیر لاریجانی، افراد پیش از ورود به تشکیلات در معرض گزینش قرار نخواهند گرفت.

در عین حال حزب علی لاریجانی با  هدف متحد کردن نیروهای معتدل اصولگرا در مقابل تندروها و همچنین اعمال رویه واحد در مقابل دولت تشکیل می شود.

محمدرضا باهنر و کاظم جلالی به عنوان دو بازوی اجرایی لاریجانی در حال پیشبرد ایده تاسیس حزب فراگیر لاریجانی هستند و جلسات مختلفی در مورد چگونگی تشکیل این حزب تشکیل شده است.
منبع:پیام نو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین