|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۲۱۲۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸
ابتکار در دیدار امروز خود با رئیس جمهوری اندونزی از مواضع حمایت کننده دولت اندونزی از ایران در رابطه با برجام قدردانی کرد وگفت: برجام صرفا یک سند همکاری میان ایران و کشورهای غربی نیست بلکه سندی بین المللی برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای و تثبیت صلح در جهان است.
 معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در دیدار با رئیس جمهوری اندونزی گفت: برجام صرفا یک سند همکاری میان ایران و کشورهای غربی نیست بلکه سندی بین المللی برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای و تثبیت صلح در جهان است.

 ابتکار در راس هیاتی برای شرکت در اجلاس علمای جهان اسلام با موضوع اسلام میانه رو در اندونزی حضور دارد.

ابتکار در دیدار امروز خود با رئیس جمهوری اندونزی از مواضع حمایت کننده دولت اندونزی از ایران در رابطه با برجام قدردانی کرد وگفت: برجام صرفا یک سند همکاری میان ایران و کشورهای غربی نیست بلکه سندی بین المللی برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای و تثبیت صلح در جهان است.

وی از اقدامات نمایشی و مضحک رژیم صهیونیستی در رابطه با اقدامات ایران در این رابطه ابراز تاسف کرد و این اقدامات را مخرب صلح و ثبات در منطقه دانست.

وی با بیان اینکه' ایران اقدامات مثبت و مفیدی در راستای اجرای برجام انجام داده است' ابراز امیدواری کرد: اندونزی نیز از اقدامات ایران برای رسیدن به صلح و ثبات در منطقه حمایت کند.
معاون رئیس جمهوری با اشاره به چالش های موجود در عرصه های بین المللی بر تاثیر همکاری های نزدیک میان دو کشور و فائق آمدن بر چالش ها تاکید کرد.

وی همچنین گفت: همکاری های میان تهران - جاکارتا قطعا گسترش یافته اما هنوز با توجه به ظرفیت های دو طرف بسترهای زیادی برای افزایش همکاری ها وجود دارد.
ابتکار تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تدابیر خاصی برای جذب سرمایه گذاری در داخل این کشور پیش بینی کرده است.
معاون رئیس جمهوری همچنین به پیش نویس سند همکاری دو کشور در حوزه زنان اشاره کرد و گفت که این پیش نویس میان دو طرف در حال بررسی است.
ابتکار به تلاش ها ی جمهوری اسلامی ایران در جهت پیشبرد و تفکر اسلام رحمانی نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون این تلاش ها منجر به پیشنهاد و تهیه و تدوین دو سند در رابطه با گفتگوی تمدن ها و همچنین مقابله با خشونت و افراطی گرایی شده است.

'جوکو ویدودو' رئیس جمهوری اندونزی درابتدای این دیداربا بیان اینکه ایران و اندونزی دو کشور بزرگ با جمعیت زیاد مسلمانان هستند گفت : اکنون که موضوعات و مسائل شناخته شده و شناخته نشده دنیا را تهدید می کند دو کشور می بایست با یکدیگر همکاری نزدیک داشته باشند.

'ویدودو' افزود: اندونزی میزبان برگزاری نشست اسلام میانه رو است تا با افزایش گفتگو ها و تبادل تجربیات میان کشورهای اسلامی بتوان با خشونت و افراطی گری مقابله کرد.

رییس جمهوری اندونزی افزود: این کشور می داند در اسلام چه جایگاهی برای زنان تعریف شده است و براساس آیه ۳۴ سوره نساء در جهت پیشبرد و توانمندسازی ‌زنان می کوشد.

وی همچنین گفت: اکنون دراندونزی ۸ نفر زن به عنوان وزیر در کابینه ، ۹۷ نفر زن به عنوان نماینده مجلس و در حوزه قضایی ۱۹۰۰ قاضی زن مشغول به خدمت هستند.

رئیس جمهوری اندونزی تاکید کرد: دراین کشور حدود ۱۵میلیون نفر از بانوان اندونزیایی در حوزه اقتصادی فعال هستند.

اجلاس علما و شخصیت های جهان اسلام با موضوع اسلام میانه رو امروز با حضور معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری در امور زنان و آیت الله محمد علی تسخیری رییس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی، آغاز به کار کرد.

در این اجلاس 'احمد محمد الطیب' شیخ الازهر، مقامات عالی رتبه اندونزیایی و قریب به 100 نفر از علما و اندیشمندان جهان اسلام در شهر بوگور معروف به شهر باران واقع در ٦٠ کیلومتری پایتخت اندونزی، حضور داشتند.

اجلاس سه روزه علمای جهان اسلام با موضوع اسلام میانه رو تا روز پنجشنبه هفته جاری به کار خود ادامه می دهد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین