|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۲۱۱۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۱
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی فرافکنانه، واهی و سراسر تکراری مدعی شد که اطلاعاتی به دست آورده است که نشان می‌دهد تهران به طور مخفیانه قصد ساخت و طراحی تسلیحات هسته‌ای را دارد!
 نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی فرافکنانه، واهی و سراسر تکراری مدعی شد که اطلاعاتی به دست آورده است که نشان می‌دهد تهران به طور مخفیانه قصد ساخت و طراحی تسلیحات هسته‌ای را دارد!

به گزارش ایسنا و به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی فرافکنانه علیه کشورمان گفت: اطلاعاتی از تهران به دست ما رسیده است که ایران در حال انجام یک برنامه مخفیانه برای ساخت تسلیحات هسته‌ای است.

بنا بر ادعای او، این اطلاعات با عنوان پروژه آماد یک برنامه جامع را که ایران از آن برای طراحی، ساخت و آزمایش تسلیحات هسته‌ای استفاده می‌کند را فاش کرده است.

وی همچنین ادامه داد: این اطلاعات نشان می‌دهد که ایران برای سال‌ها یک برنامه نظامی هسته‌ای را از دید جامعه بین‌المللی مخفی نگه داشته است.

به گزارش ایسنا، ادعاهای بی‌اساس نتانیاهو در حالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان همواره با رد اتهامات آمریکا و غرب و صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران تاکید کردند.

نتانیاهو افزود: ما این اطلاعات را در اختیار آمریکا قرار خواهیم داد تا آنها از صحت آن اطمینان یابند.

بنابر این گزارش، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ۹ گزارش پیاپی خود بر پایبندی ایران به تعهدات هسته‌ای در برجام تاکید کرده است.

بنا بر ادعای نتانیاهو اطلاعاتی در ۵۵ هزار صفحه که شامل عکس‌ها و فیلم‌هایی از تحقیقات هسته‌ای ایران است، در اختیار او قرار گرفته است. بر اساس این ادعا ایران حجم زیادی از اطلاعات فعالیت های نظامی هسته ای خود را در منطقه شورآباد در حومه تهران مخفی کرده است.

نتانیاهو در ادامه ادعاهای خود افزود: حتی پس از برجام، ایران برنامه هسته‌ای تسلیحاتی خود را برای استفاده در آینده حفظ کرده است. توافق هسته‌ای ایران بر اساس دروغ بنا شده است.

نتانیاهو گفت: اطمینان دارم دونالد ترامپ در ۱۲ مه تصمیم درستی در مورد برجام اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، مقامات کشورمان هشدار دادند در صورت خروج آمریکا از برجام گزینه‌های متعددی پیش روی ایران قرار دارد که در صورت لزوم آنها را عملی خواهد کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین