|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۲۱۱۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۰
در حالی که هنوز چند روزی بیشتر از بازگشت امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه از آمریکا نگذشته است، درخت اهدایی او به ترامپ از محوطه کاخ سفید ناپدید شد.
در حالی که هنوز چند روزی بیشتر از بازگشت امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه از آمریکا نگذشته است، درخت اهدایی او به ترامپ از محوطه کاخ سفید ناپدید شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه بی‌بی‌سی، درختی که «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه در سفر چند روز پیش خود به «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا هدیه داده بود، از محوطه کاخ سفید ناپدید شده است.

مکرون در سفر خود به آمریکا یک اصله نهال بلوط از یکی از صحنه‌های نبرد مربوط به جنگ جهانی اول در اطراف پاریس (که ارتش آمریکا در آن حمله آلمان نازی را دفع کرده بود) را به ترامپ هدیه داد و با همراهی همتای آمریکایی خود و با حضور همسرانشان در مقابل دوربین‌های خبرگزاری‌های جهان این نهال را در فضای سبز کاخ سفید کاشتند.

مکرون پس از اهدای این نهال با انتشار پیامی در حساب توییتر خود نوشت: این درخت یادآور روابطی است که ما را به هم متصل می‌کند.

اما عکاس رویترز دیروز شنبه قصد عکاسی از نهال اهدایی رئیس جمهور فرانسه را داشت که با جای خالی آن مواجه شد! تصاویر ثبت‌شده نشان می‌دهد درخت از خاک خارج و جای آن چمن کاشته شده است. همچنین تفاوت رنگ چمن جدید که به زردی می‌گراید با چمن‌های اطراف دلیلی بر اثبات این امر است.

کاخ سفید تاکنون واکنشی به این خبر نشان نداده است. این در حالی است که گفته می‌شود درختکاری دو رئیس جمهور یا جنبه تبلیغاتی داشته و یا اینکه به دلیل فرارسیدن فصل گرما و احتمال خشک شدن نهال، به محل دیگری منتقل شده است تا در زمان مخصوص به کاخ سفید بازگردانده شود.

کارشناسان پیش از این اعلام کردند بهترین زمان کاشت این درخت فصل پاییز است.

نهال بلوط از گونه بدون ساقه اروپایی بود که از محل جنگ «بلو وود» واقع در شمال شرقی پاریس آورده شده بود. جنگ «بلو وود» همزمان با جنگ جهانی اول در تابستان 1918 رخ داد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین