|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۲۱۱۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۰
وقتی در دسامبر 1991 میلادی، به صورت رسمی آغاز به کار اتحادیه اروپا اعلام و پیمان ماستریخت به عنوان یک نقطه عطف در تاریخ روابط بین‌الملل معرفی شد، کمتر کسی فکر می‌کرد دو دهه بعد، زهر ملی‌گرایی و نژادپرستی ـ که در خون اروپا جریان داشت و قرار بود با پادزهر همگرایی درمان شود ـ به صورتی تاسف‌بارتر و وحشیانه‌تر در قلب اروپا خودنمایی کند؛ آن هم در قالب مدی به نام «نمایش رابطه جنسی با مهاجران»
  وقتی در دسامبر 1991 میلادی، به صورت رسمی آغاز به کار اتحادیه اروپا اعلام و پیمان ماستریخت به عنوان یک نقطه عطف در تاریخ روابط بین‌الملل معرفی شد، کمتر کسی فکر می‌کرد دو دهه بعد، زهر ملی‌گرایی و نژادپرستی ـ که در خون اروپا جریان داشت و قرار بود با پادزهر همگرایی درمان شود ـ به صورتی تاسف‌بارتر و وحشیانه‌تر در قلب اروپا خودنمایی کند؛ آن هم در قالب مدی به نام «نمایش رابطه جنسی با مهاجران»

در سال 2015 آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به دلیل آنچه تلاش گسترده در حل بحران پناهجویان در اروپا و پذیرش بیش از یک میلیون مهاجر (که بیشتر آنان را مسلمانان آواره از کشورهای عراق و سوریه تشکیل می‌دادند) در این کشور خوانده می‌شد از سوی نشریه تایم به عنوان چهره برتر سال انتخاب شد و افکار عمومی جهان نیز از برلین بابت «احساس مسئولیت در برابر مهاجران مسلمان» تقدیر کردند اما این همه‌ ماجرا نیست.

چند روز پیش، یک سایت خبری اینترنتی کلیپی را از اقدامات غیراخلاقی شهروندان آلمانی با مهاجران مسلمان منتشر کرد و از آن با عنوان محبوبیت عمومی «نمایش روابط غیراخلاقی با مهاجران» در این کشور نام برد.

صعود با سرعت موشک
طبق این گزارش، تعداد زیادی از کاربران آلمانی در شبکه‌های اجتماعی اقدام به نمایش روابط غیراخلاقی خود با مهاجران زن ـ که بیشتر آنها مسلمان و باپوشش هستند ـ می‌کنند تا جایی که این مساله به تِرِند یا یک روال محبوب در میان کاربران تبدیل شده است.
این پایگاه اینترنتی با انتشار چند ویدئوی مشمئزکننده ازنمایش روابط غیراخلاقی آلمانی‌ها با مهاجران مسلمان، از محبوبیت رو به رشدِ این موضوع در میان شهروندان آلمانی خبر داده است؛ موضوعی که حتی موتور جست‌وجوی گوگل هم آن را تائید می‌کند و افزایش ناگهانی استفاده از این کلیدواژه‌ها در میان کاربران آلمانی را به صورت رسمی اعلام کرده و از آن تحت عنوان «صعود با سرعت موشک» نام برده است. در این میان، کاسبی برخی از استودیوهای فیلمسازی در این کشور نیز رونق بسیاری گرفته است. این استودیوها با سوء استفاده از شرایط وخیم زندگی مهاجران و زنان باپوشش، آنها را وادار به حضور در فیلم‌های غیراخلاقی می‌کنندکه همان‌طور که این گزارش تائید کرده، با استقبال زیادی از سوی کاربران آلمانی روبه‌رو شده است.
دامنه این اقدامات و تولید فیلم‌های غیراخلاقی با مهاجران بشدت بالا گرفته و شماری از مهاجران در ازای دریافت مبالغ ناچیز، اقدام به حضور در این فیلم‌های مستهجن می‌کنند تا بلکه بتوانند به وضعیت خود در اردوگاه پناهندگان و مهاجران، سروسامانی بدهند. سوءاستفاده از وضعیت نامناسب و سرگردانی بیشتر از یک میلیون آواره و پناهجو که بیشتر آنها را مسلمانان تشکیل می‌دهند، محور اصلی این سرگرمی جدید شهروندان آلمانی است که به گفته پایگاه اینترنتی ووکاتیو، حالا به یک اشتیاق عمومی در میان آنان و در واقع، آرزوی آنان تبدیل شده است.

نکته تاسف‌بار در این میان، نیت آلمانی‌ها برای گرایش به نمایش رابطه غیراخلاقی با مهاجران و زنان مسلمان است. به گفته این سایت، اکثر قریب به اتفاق آلمانی‌هایی که اقدام به انجام این نمایش بربریت می‌کنند، می‌خواهند مهاجران را تحقیر و آنان را دچار حس سرخوردگی و حقارت درونی کنند. این مساله ناشی از ترس آنان از وضعیت آینده مهاجران در این کشور است.

تحقیر و اخراج
سابقه تاریخی آلمان و حضور گسترده مهاجران ترکیه‌ای به این کشور نشان می‌دهد به دلیل سختکوشی این افراد و توان فنی ـ عملیاتی آنان، بخش قابل توجهی از بازار کار این کشور در اختیار کارگران و نیروهای ترکیه‌ای قرار گرفته و همین مساله موجب نگرانی و نارضایتی عمومی در آلمان از مهاجران شده است. این مساله حالا خودش را در قالب این نمایش مشمئزکننده نمایش داده است؛ یعنی تحقیر یک زن مهاجر و تولید فیلم غیراخلاقی از رابطه با او به منظور تحقیر شخصیت و خراب کردن زندگی آینده او در آلمان.
قدرت‌نمایی در برابر مهاجران از دیگر انگیزه‌های آلمانی‌ها برای ترویج این نمایش دردناک و ضدانسانی است. به همین منظور در بیشتر این فیلم‌های مستهجن، صحنه‌ای قرار دارد که پرداخت پول به مهاجران را به نمایش می‌گذارد تا مخاطب متوجه شود این مهاجر قرار است نقش برده‌ جنسی را برای ژن‌های خوب ـ یعنی همان آلمانی‌ها ـ بازی کند. این ماجرا البته محدود به آلمان نیست و با استقبال، تشویق و همراهی کاربران آمریکایی نیز روبه‌رو شده است.
حالا سه سال از انتخاب صدراعظم آلمان به عنوان چهره برتر سال به دلیل حمایت از مهاجران و پناهجویان می‌گذرد و این کشور به پایتخت قرون وسطایی اروپا تبدیل شده است؛ قرون وسطایی که در سال 2018 میلادی، تحقیر و سوءاستفاده از مهاجران و پناهجویان برای سرگرمی‌های غیراخلاقی و مستهجن را تبدیل به یکی از روندهای محبوب و مورد اشتیاق مردمش کرده است. به نظر می‌رسد اروپا به اندازه کافی در قرون وسطی، از جنایت سیراب نشده و حالا به دنبال تکمیل اشتهای تمام نشدنی خود برای بربریت است.

منبع : جام جم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین