|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۲۱۱۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۵
فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه با تمام قوا در کنار معلمان ایستاده‌ایم، گفت: همواره خود را مدیون معلمان می‌دانیم که شیوه زندگی کردن و حرکت به سمت رشد و شکوفایی را به ما آموخته‌اند.
در آستانه روز معلم سردار حسین رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با حضور در اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن تبریک روز معلم، از معلم نمونه شهر تهران و مادر شهید محمدغلامی که دبیر ریاضی منطقه 14 شهر تهران است، تقدیر کرد.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه موظف به تجلیل از معلمان هستیم و همواره خود را مدیون آنها می‌دانیم، گفت: پیامبر اسلام فرموده‌اند هر فردی یک جمله را به من بیاموزد تا آخر عمر مرا بنده خود کرده است.

وی افزود: همواره خود را مدیون معلمان می‌دانیم که شیوه زندگی کردن و حرکت به سمت رشد و شکوفایی را به ما آموخته‌اند؛ جایگاه معلمان بسیار والاست و در این رابطه امام خمینی (ره) فرموده‌اند معلمی شغل انبیاست.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: باور ما بر این است که خداوند بلافاصله بعد از خلقت انسان یک راهنما و هدایتگر در کنار او قرار داد و اینجاست که متوجه می‌شویم معلمی شغل انبیاست. همچنین معلمان نقش مهمی را در رشد و هدایت جامعه ایفا می‌کنند و اگر قرار است جامعه به سمت تعالی گام بردارد باید به معلمان توجه داشته باشیم.

سردار رحیمی تصریح کرد: نیروی انتظامی این افتخار را دارد که بگوید با تمام قوا در کنار معلمان ایستاده و در راه فرهنگ و آموزش فرزندان این کشور در کنار‌ آموزش و پرورش هستیم و نیازهای آنها را در بحث نظم اجتماعی تأمین خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: توفیق داریم در کنار‌ آموزش و پرورش در بخش ارتقای دانستنی‌های اجتماعی و نظم عمومی فعالیت کنیم و از ظرفیت این وزارتخانه در این مسیر استفاده می‌کنیم و افسران ما در کنار معلمان در ده‌ها مدرسه تهران به دانش آموزان آموزش می‌دهند و معلمان نیز به عنوان فرهنگ‌یار پلیس آموزش‌های لازم را به دانش آموزان ارائه می‌دهند.

در این دیدار عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز با اشاره به اینکه معلمان در آموزش و پرورش تمام تلاش خود را برای انجام وظایف صرف می‌کنند، گفت: معلمان علاوه براینکه در دوران جنگ حضور داشتند و به دفاع از کشور می پرداختند در مجتمع‌های رزمندگان نیز تدریس کرده و حتی برخی از آنها در این راه شهید شده‌اند.

باقری افزود: فرهنگیان در جبهه علاوه بر حضور در برنامه‌های عملیاتی، وظایف ذاتی خود را انجام می‌دادند به گونه‌ای که بیشترین شهید از میان جامعه دانش آموزان و فرهنگیان بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: اگر کشور ما بخواهد به توسعه و پیشرفت برسد تنها از طریق توانمندسازی نیروی انسانی است.

وی اضافه کرد: تربیت ابتدا در خانواده و در 6 سال نخست زندگی رخ می‌دهد چرا که شخصیت کودک در این دوران شکل می‌گیرد و پس از آن اگر در دوره پیش دبستانی و دبستان به خوبی اقدام شود شاهد وضعیت بسیار خوبی خواهیم بود بنابراین برای پیشگیری در حوزه آسیب‌های اجتماعی و رشد شاخص‌های اخلاق و سلامت باید به این دوران توجه ویژه‌ای داشت و مدارس را تقویت کنیم.

در این مراسم، مادر شهید محمد غلامی به روایت فعالیت فرزندش در شغل معلمی، حضورش در جبهه، نحوه شهادت و دوران بازگشت پیکر مطهر این شهید بزرگوار فرهنگی پرداخت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین