کد خبر: ۲۱۱۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
وزیر خارجه سعودی نیز به نوبه خود گفت که ریاض از سیاست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در قبال ایران و تلاش‌های واشنگتن برای تغییر برجام حمایت می‌‌کند.
وزرای خارجه آمریکا و عربستان سعودی، طی کنفرانسی خبری مشترک در ریاض تاکید کردند که محور گفت‌وگوهایشان ایران و مقابله با سیاست‌های ایران در منطقه بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛ «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا، امروز- یکشنبه- طی کنفرانس خبری مشترک با «عادل الجبیر» همتای سعودی خود، اظهارات بی‌اساسی علیه ایران مطرح کرد.

پمپئو مدعی شد که ایران از طریق فعالیت‌های تروریستی، امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌‌‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز،وی اظهار داشت که امنیت عربستان سعودی از مهم‌ترین اولویت‌های آمریکا است؛ چرا که امنیت عربستان، امنیت آمریکا است.

وزیر خارجه آمریکا همچنین مدعی شد که ایران همچنان از انصارالله در یمن حمایت می‌کند؛ گروهی که امنیت دریانوری را تهدید و موشک‌هایی به عربستان سعودی شلیک می‌کند.

این وزیر تازه‌کار آمریکا همچنین از توافق واشنگتن و ریاض در خصوص ضرورت حل سیاسی بحران در یمن خبر داد.

مایک پمپئو در اشاره به توافق هسته‌ای ایران ( برجام)‏، مدعی شد ایران پس از امضای این توافق، با کشورهای غربی و عربی تعامل بدی دارد.

وی بار دیگر تأکید کرد «در صورت عدم اصلاح برجام، گزینه آمریکا عقب‌نشینی از این توافق خواهد بود.»

وزیر خارجه سعودی نیز به نوبه خود گفت که ریاض از سیاست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در قبال ایران و تلاش‌های واشنگتن برای تغییر برجام حمایت می‌‌کند.

این وزیر سعودی طی اظهاراتی مداخله‌جویانه، خواهان تشدید بازرسی‌ها از تاسیسات هسته‌ای ایران، و افزایش تحریم‌ها علیه این کشور شد.

عادل الجبیر با اشاره به این‌که محور گفت‌وگوهایش با پمپئو موضوع ایران بود، گفت: «باید تحریم‌ها علیه ایران به دلیل حمایت آن از تروریسم و مداخله‌اش در امور کشورهای دیگر افزایش یابد.»

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین