|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۲۱۱۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳
به گفته گیتس، اگر به دولتمردان جهان بگویید اسلحه‌ای که می‌تواند 30 میلیون نفر را بکشد، اکنون در حال ساخت است؛ فوریتی برای آماده‌سازی در مقابل تهدید آغاز می‌شود.
بیل گیتس ادعا می‌کند بیماری کشنده‌ای در راه است که می‌تواند طی شش ماه 30 میلیون نفر را بکشد و بشر آمادگی مقابله با این بیماری را ندارد.

به نقل از ScienceAlert، این فاجعه می‌تواند در دهه آینده اتفاق بیفتد. بیل گیتس روز جمعه در گفت‌وگویی درباره بیماری‌های همه‌گیر به میزبانی انجمن پزشکی ماساچوست و مجله پزشکی نیوانگلند از خطر وقوع بیماری کشنده خبر داد و اعلام کرد که انسان آماده رویارویی با این بیماری نیست.

بنیانگذار مایکروسافت با اشاره به این که فرد خوشبینی است، به افراد حاضر یادآوری کرد: «در حال کمک به کودکان فقر در سراسر جهان و از بین بیماری‌هایی مانند مالاریا و فلج اطفال هستیم».

وی افزود: «اما حوزه‌ای وجود دارد که جهان تاکنون پیشرفت چندانی در آن نکرده است و آن آماده‌سازی برای بیماری‌های همه‌گیر است».

به نظر می‌رسد احتمال این که سروکله بیماری کشنده‌ و همه‌گیری ناگهان پیدا شود، زیاد است.

با افزایش جمعیت جهان و نفوذ انسان به حیات وحش، پاتوژن‌های جدید همواره در حال ظهور هستند. این امر باعث می‌شود که استفاده از بیماری‌ها به عنوان سلاحی کشنده آسان‌تر و آسان‌تر شود چراکه به‌راحتی می‌توان بیماری را ایجاد کرد تا در سراسر جهان پخش شود.

به گفته گیتس، یک فرد به‌راحتی می‌تواند نوعی کشنده از آبله مرغان را در آزمایشگاه بسازد. در دنیای به‌هم پیوسته‌ ما، افراد همیشه در حال سفر با هواپیما هستند و طی چند ساعت از شهرها، کشورها و قاره‌های مختلف عبور می‌کنند.

گیتس اعلام کرد موسسه مدل‌سازی بیماری‌ها آنفولانزای جدیدی را کشف کرده است که می‌تواند مانند اپیدمی سال 1918 (که بیش از 50 میلیون نفر را کشت) 30 میلیون نفر را طی شش ماه بکشد.

احتمالا بیماری بعدی که ما را سورپرایز خواهد کرد، بیماری جدید خواهد بود که در ابتدای شیوع آن دیده خواهد شد، مانند اتفاقی که با ویروس مرس و سارس رخ داد.

به گفته گیتس، اگر به دولتمردان جهان بگویید اسلحه‌ای که می‌تواند 30 میلیون نفر را بکشد، اکنون در حال ساخت است؛ فوریتی برای آماده‌سازی در مقابل تهدید آغاز می‌شود.

وی افزود: «اما در مورد تهدیدات زیستی، این فوریت وجود ندارد. جهان نیاز دارد برای مقابله با بیماری‌های همه‌گیر آماده شود، درست مانند زمانی که برای جنگ آماده می‌‌شود».

جلوگیری از بیماری اپیدمی بعدی

طبق گفته‌های گیتس، آخرین باری که ارتش سعی کرد نوعی بازی جنگی علیه آبله مرغان راه بیندازد، انسان شکست خورد و نتیجه نهایی به نفع آبله مرغان تمام شد.

اما وی تاکید می‌کند که فرد خوشبینی است و فکر می‌کند که بهتر است بشر آماده رویارویی با تهدید باکتریایی یا ویروسی بعدی شود.

عقل حکم می‌کند که اکنون بهتر از گذشته برای مقابله با بیماری‌های همه‌گیر آماده شویم. در حال حاضر داروهای ضدویروسی داریم که در بسیاری از موارد حداقل می‌تواند آمار نجات‌یافتگان را بهبود ببخشد. همچنین آنتی‌بیوتیک‌هایی در اختیار داریم که می‌تواند عفونت‌های درجه دو مانند ذات‌الریه یا آنفولانزا را درمان کند.

همچنین به ساخت یک واکسن آنفولانزای جهانی نیز نزدیک‌تر شده‌ایم. گیتس روز جمعه اعلام کرد که «بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس» برای تشویق محققان به توسعه چنین واکسنی گرانتی بالغ بر 12 میلیون دلار آمریکا ارائه می‌دهد.


منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین