|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۲۱۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷
محمد ولد عبدالعزیز طی مراسمی با حضور رهبران آفریقا بار دیگر به عنوان رئیس جمهوری موریتانی سوگند یاد کرد.
به نقل از خبرگزاری فرانسه، عبدالعزیز با کسب 82 درصد از آرا در انتخابات 21 ژوئن که از سوی بیشتر احزاب مخالف بایکوت شده بود، برای یک دوره پنج ساله دیگر توانست سکان هدایت موریتانی را به دست بگیرد.

وی در سخنرانی خود در جمع هزاران تن از هوادارانش در استادیوم "المپیک" در نوآکشوت، پایتخت موریتانی متعهد شد تا سریعا به مشکلات این کشور فقیر آفریقا رسیدگی کرده و با فساد و سوءمدیریت مبارزه کند.

وی همچنین متعهد شد تا با افراطگرایی و نژادپرستی مبارزه کند و گفت که با تقویت ارتش با تروریسم و جرایم سازمان یافته مبارزه خواهد کرد.

سران دولت‌های گامبیا، گینه بیسائو، مالی، سنگال و چاد در مراسم تحلیف عبدالعزیز حضور داشتند و دیپلمات‌ها و شخصیت‌های برجسته‌ای از سایر کشورها در این مراسم شرکت کردند. عبدالعزیز که سابقا از ژنرال‌های ارتش بود، در اوت سال 2008 و از طریق کودتا قدرت را بدست گرفت و توانست در انتخابات جنجالی سال بعد پیروز شود. وی در جریان کمپین انتخاباتی خود به مساله مبارزه با گروه‌های مسلح وابسته با القاعده در داخل و کشورهای همسایه تاکید داشت. این سیاستمدار 57 ساله پس از پیروزی متعهد شد تا رئیس جمهور تمام مردم موریتانی باشد و حقوق شهروندانش را تضمین کند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین