|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۸
کد خبر: ۲۱۱۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲
تیم فوتبال پرسپولیس بعد از یک فصل پر فراز و نشیب و با پشت سر گذاشتن حوادث مختلف در نهایت جام قهرمانی لیگ را برای دومین بار متوالی بالای سر برد.
  تیم فوتبال پرسپولیس بعد از یک فصل پر فراز و نشیب و با پشت سر گذاشتن حوادث مختلف در نهایت جام قهرمانی لیگ را برای دومین بار متوالی بالای سر برد.

تیم فوتبال پرسپولیس برای دومین سال متوالی موفق شد قهرمان لیگ برتر شود تا اولین تیمی باشد که در دبل کردن قهرمانی هت‌تریک کند. پرسپولیسی‌ها یک بار در سال‌های ۱۳۷۴ و ۱۳۷۵، یک بار در سال‌های ۱۳۷۷ و ۱۳۷۸ و حالا در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ موفق شدند جام قهرمانی مهم‌ترین تورنمنت فوتبالی کشور را بالای سر ببرند تا از این حیث هم رکورددار شوند.
لیگ برای پرسپولیس چطور آغاز شد؟

پرسپولیس به عنوان مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر را با برد مقابل فولاد خوزستان آغاز کرد. این برد و نحوه بازی پرسپولیس مقابل یکی از بهترین تیم‌های شهرستانی نشان‌دهنده این بود که پرسپولیس برای هفدهمین دوره لیگ برتر هم نقشه‌های زیادی در سر دارد. پرسپولیس اما بعد از ۳ برد متوالی در سه هفته اول لیگ، مقابل مشکی‌پوشان در تهران متوقف شد اما این موضوع خللی در روند برنامه‌های پرسپولیس ایجاد نکرد.
اولین باخت پرسپولیس در هفته ششم
در حالی که پرسپولیس لیگ برتر را پر قدرت‌تر از همیشه آغاز کرده بود اما ترمز این تیم در بازی با پیکان کشیده شد. شاگردان مجید جلالی در یک رقابت سخت موفق شدند اولین باخت پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی رقم بزنند تا شوک تلخی را به شاگردان برانکو وارد کنند. این موضوع باعث شد تا پرسپولیس برای بردن به اصفهان برود تا مقابل سپاهان دست پر از زمین بیرون بیاید اما در لحظات آخر بازی، برد تبدیل به مساوی شد تا دو هفته سخت برای سرخ‌های تهران رقم بخورد.
شوک پشت شوک؛ اول طارمی و بعد الهلال عربستان
پرسپولیسی‌ها بعد از تساوی مقابل سپاهان و در حالی که خود را آماده رویارویی با الهلال عربستان برای نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا می‌کردند با خبر محرومیت ۶ ماهه مهدی طارمی از فوتبال به دلیل شکایت باشگاه ریزه‌اسپور ترکیه روبرو شدند. این موضوع پرسپولیس را تحت فشار شدیدی قرار داد و تبعات آن در کنار غیبت سید جلال حسینی، محمد انصاری و کمال کامیابی‌نیا باعث شد تا سنگین‌ترین شکست پرسپولیس همراه با برانکو و ثبت نتیجه ۴ بر صفر مقابل الهلا همراه شود. پرسپولیس اما در بازی برگشت مقابل این تیم عربستانی به نتیجه‌ای بهتر از تساوی دست پیدا نکرد تا در یک قدمی حضور در فینال آسیا از این رقابت‌ها کنار برود.
برد در دربی مقابل استقلال متحول شده و یک شروع رویایی
پرسپولیس بعد از شکست سنگین مقابل الهلال عربستان و محرومیت طارمی، بازگشت قدرتمندانه‌ای به لیگ برتر داشت و در ۴ بازی متوالی، این تیم ۱۲ امتیاز به دست آورد. یکی از این بردها در دربی ۸۵ و مقابل استقلالی بود که به تازگی به وینفرد شفر آلمانی سپرده شده بود. ترمز سرخ‌ها بعد از ۴ برد متوالی با تساوی مقابل پدیده آن هم در تهران کشیده شد تا شاگردان برانکو مقابل نمایندگان استان خراسان و در ۲ بازی خانگی ۴ امتیاز ممکن از ۶ امتیاز را از دست بدهند. در همین گیر و دار پرسپولیس در شهر جم توانست اولین باخت خانگی تیم پارس جنوبی را به این تیم تحمیل کند و این باخت باعث نزول این تیم جمی در لیگ برتر شد؛ همان دیداری که محسن فروزان قصد داشت با پنالتی به پرسپولیس گل بزند اما تیر دروازه مانع از این اتفاق شد.
قهرمانی نیم فصل با اقتدار
شاگردان برانکو با اقتدار قهرمان نیم فصل لیگ برتر شدند اما در این بین اتفاقاتی هم در این تیم رخ داد. از جدایی سرتن چوک دستیار برانکو گرفته تا رفتن محمود خوردبین از سرپرستی پرسپولیس اما زلاتکو ایوانکوویچ و افشین پیروانی به پرسپولیس اضافه شدند تا این تیم دوران جدیدی را پیش روی خود ببیند.
باخت در دربی و تاسف برانکو
نقطه تاریک پرسپولیس در لیگ امسال از نظر سرمربی و بازیکنان این تیم باخت مقابل استقلال در دربی ۸۶ بود. شاگردان برانکو در نیمه اول یکی از بدترین‌های تاریخ بودند به طوری که حتی پاس‌های سالم هم نمی‌توانستند به یکدیگر بدهند اما در نیمه دوم ورق برگشت اما پرسپولیسی‌ها نتوانستند گل برتری استقلال را جبران کنند و در حالی که با کسب یک امتیاز می‌توانستند قهرمانی خود را در ۱۰ اسفند ماه جشن بگیرند اما این اتفاق رخ نداد.
قهرمانی که به تاخیر افتاد
پرسپولیس در ۱۰ اسفند ماه می‌توانست قهرمانی خود را با یک تساوی مقابل استقلال جشن بگیرد اما شکست مقابل این تیم و همچنین سایپا باعث شد تا قهرمانی‌ سرخ‌ها عقب بیفتد و در نهایت ۱۸ فروردین و در مشهد و پس از برد مقابل پدیده، شاگردان برانکو قهرمانی خود را مسجل کردند.
نقطه تاریک پرسپولیس در هفته‌های پایانی لیگ
پرسپولیسی‌ها هر چقدر در ابتدای فصل خود عمل کردند اما در هفته‌های پایانی در نتیجه‌گیری ضعیف بودند. آنها در هفته‌های ۲۵ تا ۳۰ لیگ برتر و در ۶ بازی تنها موفق شدند ۷ امتیاز بگیرند که شاید بتوان این موضوع را به خستگی بازیکنان از یک فصل سنگین یا بی انگیزگی آنها بعد از مسجل شدن قهرمانی ربط داد. با این همه پرسپولیس که در نهایت با قهرمانی لیگ را به پایان برد حالا ۲ بازی سنگین با الجزیره امارات در پیش دارد تا پرونده فوتبالی این فصل خود را ببندد. باید دید بعد از قهرمانی در لیگ برتر، آیا پرسپولیس می‌تواند به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند یا نه.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین