|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۲۱۱۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
خبرگزاری آناتولی ترکیه امروز (شنبه) از بازداشت 63 مظنون مرتبط با کودتای نافرجام این کشور خبر داد و اعلام کرد عملیات برای دستگیری 40 تن دیگر ادامه دارد.
 خبرگزاری آناتولی ترکیه امروز (شنبه) از بازداشت 63 مظنون مرتبط با کودتای نافرجام این کشور خبر داد و اعلام کرد عملیات برای دستگیری 40 تن دیگر ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز،‌ مقام‌های ترکیه‌ای مدعی شدند برخی از مظنونان به عنوان "دلال ازدواج" برای حامیان فتح الله گولن، روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه، همسر انتخاب می‌کردند.
گولن هرگونه دخالت در کودتا علیه دولت ترکیه را که در 2016 رخ داد، رد می‌کند و به ادعای دولت ترکیه درباره اینکه حامیانش یک شبکه از دلالان ازدواج را رهبری کرده‌اند، واکنشی نشان نداده است.
خبرگزاری آناتولی گزارش داد که این مظنونان در استانبول و 35 منطقه دیگر در سراسر ترکیه بازداشت شده‌اند که بخشی از عملیات امنیتی محسوب می‌شود که سازمان ملل و قدرت‌های غربی آن را محکوم می‌کنند.
دفتر حقوق بشر سازمان ملل ماه گذشته میلادی اعلام کرد: مقام‌های ترکیه‌ای 160 هزار تن را از زمان کوتای ناکام بازداشت کرده و قریب به همین تعداد را از خدمات دولتی منفصل کرده‌اند.
در میان بازداشتی‌ها بیش از 50 هزار تن رسما متهم شده و در زندان به سر می‌برند.
گروه‌های حقوق بشر رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه را به استفاده از کودتا به عنوان دستاویزی برای سرکوب مخالفان متهم کرده‌اند.
دولت ترکیه مدعی است این اقدامات که تحت قوانین مرتبط با وضعیت فوق‌العاده پس از کودتا در کشور انجام شده است به دلایل امنیتی صورت گرفته و لازم بودند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین