|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۲۱۱۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
مجلس نمایندگان آمریکا روز پنج‌شنبه با ۴۱۰ رأی موافق در برابر تنها ۲ رأی مخالف طرح اعمال تحریم علیه ایران به بهانه نقض حقوق بشر در این کشور را به تصویب رساند.
 مجلس نمایندگان آمریکا با طرح ادعاهای بی‌اساس علیه کشورمان بار دیگر طرحی را برای اعمال تحریم علیه ایران به بهانه موضوعات حقوق بشری به تصویب رساند.

 مجلس نمایندگان آمریکا روز پنج‌شنبه با ۴۱۰ رأی موافق در برابر تنها ۲ رأی مخالف طرح اعمال تحریم علیه ایران به بهانه نقض حقوق بشر در این کشور را به تصویب رساند.

در این طرح ادعا شده است که ایران به عنوان یک عضو سازمان ملل و از امضاکنندگان اعلامیه جهانی حقوق بشر به طور مرتب این قوانین بین‌المللی را نقض کرده و مقامات این کشور به نقض حقوق بشر مردم خود ادامه می‌دهند. بنابراین از دولت آمریکا می‌خواهد تا مانع از ادامه توانایی ایران برای اعمال فشار بر مردم کشورش و استفاده از خشونت علیه آن‌ها شود.

همچنین در این طرح ادعا شده است که سیاست آمریکا ایستادن در کنار مردم ایران است که خواهان آزادی هستند و این امکان را برای دولت آمریکا فراهم می‌کند تا تحریم‌هایی را علیه دولت ایران یا اشخاص ایرانی که مسئول نقض جدی حقوق بشر هستند، اعمال کند.

بنا بر گزارش پایگاه اینترنتی مجلس نمایندگان آمریکا، این طرح موسوم به قانون مسئولیت‌پذیری ایران در زمینه حقوق بشر و گروگان‌گیری ابتدا از سوی مایکل مک کاول رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان ارائه شد که پیش از این در ۱۵ مارس در کمیته روابط خارجی مورد تصویب قرار گرفت.

اد رویس، الیوت انجل و تد داچ اعضای ارشد کمیته فرعی خاورمیانه و شمال آفریقا از حامیان این طرح بودند که برای تبدیل شدن به قانون نیازمند تصویب مجلس سنا و سپس امضای رئیس جمهور آمریکا است.

براساس طرح ۴۷۴۴ در صورتی که به قانون تبدیل شود از رئیس جمهور آمریکا می‌خواهند تا طی ۲۷۰ روز از زمان اجرای قانون گزارشی را درباره آن دسته از مقامات ارشد ایران یا هر فرد ایرانی که مرتکب نقض حقوق بشر طبق شرایط ذکر شده در قوانین پیشین آمریکا شده‌اند تهیه و آن را به کمیته‌های مربوطه در کنگره ارائه دهد.

این طرح که برای اولین بار به حوادث سال ۱۹۸۸ و لزوم انجام تحقیقات بین‌المللی درباره این جریانات می‌پردازد دارای بند دیگری است که ایران را به گروگان‌گیری و بازداشت‌های خودسرانه شهروندان آمریکایی در ایران متهم و از وزیر امور خارجه آمریکا می‌خواهد تا حداکثر طی ۱۲۰ روز از زمان اجرایی شدن این قانون گزارشی را درباره راهبرد آمریکا برای جلوگیری از اقدام هر یک از عوامل حکومت ایران در گروگان‌گیری و بازداشت خودسرانه شهروندان آمریکایی به کمیته روابط خارجی مجلس سنا و کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان ارائه دهد.

نمایندگان ارشد آمریکایی از هر دو حزب از این طرح حمایت و با تکرار ادعاهای واهی آمریکا علیه ایران تأکید کردند که این کشور باید برای نقض حقوق بشر علیه مردم خود مسئول دانسته شوند.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین