|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۲۱۱۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲
علی ربیعی صبح امروز در همایش تجلیل از کارگران نمونه در سالن همایش شهرداری قم عنوان کرد: در قبل از انقلاب کارگر به عنوان یک عنصر ضعیف شمرده می‌شد و پول و سرمایه به جای کارآفرینی حرف اول را در اقتصاد می‌زد.
 وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی عنوان کرد: برای ترویج کالای ایرانی باید کارگران و کارفرمایان مورد تکریم قرار گیرند.

علی ربیعی صبح امروز در همایش تجلیل از کارگران نمونه در سالن همایش شهرداری قم عنوان کرد: در قبل از انقلاب کارگر به عنوان یک عنصر ضعیف شمرده می‌شد و پول و سرمایه به جای کارآفرینی حرف اول را در اقتصاد می‌زد.

وی افزود: قانون اساسی، میثاق انقلاب و شعارهای آن برای این بود که جامعه ای در مسیر درست حرکت می‌کند که در آن جامعه کارگری مورد تکریم قرار گیرد، و طبقات خاص سرمایه داری در آن حکومت نکنند؛ یکی دیگر از اهداف انقلاب اسلامی ایران این بود که صدای طبقات پایین اجتماعی شنیده شوند و کارگران به عنوان روح جامعه در آن بدرخشند و عزت و کرامت داشته باشند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه، عدالت و عدالت خواهی را باید در این هفته مرور کنیم، تصریح کرد: کارگران در پیروزی انقلاب نقش بسیار موثری داشتند و درکنار انقلاب ایستادند و عده‌ای از کارگران قربانی ترور گروهک های تروریستی شدند؛ همچنین همین کارگران در جنگ تحمیلی از کشور دفاع کردند و شهید تقدیم این انقلاب کردند.

وی با اشاره به شعار سال، اظهار کرد: مقام معظم رهبری، شعار امسال را حمایت از کالای ایرانی نامیدند و باید از این جهت از ایشان سپاسگذار باشیم و سعی کنیم جنبش عظیم اجتماعی برای تولید کالای مناسب ایرانی و خرید کالای ایرانی ایجاد شود.

ربیعی با بیان اینکه دو نوع جامعه وجود دارد، گفت: یک جامعه، جامعه فاسد و رانت و جامعه دیگر، جامعه تولید و کار است؛ جامعه ای حرکت سالم دارد و پیشرفت می‌کند که روح کار و تولید درآن باشد؛ جامعه ای که روح کار در آن باشد می‌تواند در جهان بایستد و کارگر در این نوع جامعه کرامت دارد.

وی عنوان کرد: اگر میخواهیم کالای ایرانی رواج پیدا کند، باید کارگران و کارفرمایان ارزش و کرامت داشته باشند؛ در سال  8میلیارد دلار لوازم خانگی و 2ونیم میلیارد دلار لوازم آرایشی وارد کشور می‌شود که باید این موضوع کنترل شود؛ همچنین اگر 35درصد بیشتر از پوشاک ایرانی استفاده کنیم، 500هزار نفر مشغول به کار می‌شوند.


وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ادامه داد: در سال های گذشته سعی کردیم از تصمیمات غلط در سازمان تامین اجتماعی جلوگیری شود و برای حرکت های سیاسی نباید از این سفره استفاده شود؛ باید از اموال کارگران حمایت شود تا سرمایه های سازمان بهبود پیدا کند؛ در گذشته صنایع ورشکسته‌ای را به سازمان تامین اجتماعی به عنوان بدهی، سربار کردند که سعی کردیم از این صنایع خارج شویم.

وی با بیان اینکه در گذشته به دلیل بالا رفتن نرخ تورم، قدرت خرید کارگران و بازنشستگان کاهش یافته بود، تصریح کرد: در این سال ها سعی شده است با یک شیب ملایم، حقوق کارگران و بازنشستگان را افزایش دهیم تا فقدان قدرت خرید آن‌ها جبران شود و در سال های آینده نیز باید با همین روند پیش برویم؛ همچنین در این سال ها تشکل های کارگری و کارفرمایی در کشور گسترش یافته است و این یک اتفاق خوب به شمار می‌رود.

ربیعی با بیان اینکه در سال جاری به دنبال امنیت شغلی کارگران هستیم، گفت: باید در خصوص افزایش امنیت کاری آن ها به طور جدی کار کنیم؛ امنیت زنان کارگر از اولویت بالایی برخوردار است، همچنین کودکان نباید به اجبار سر کار بروند و نباید شرایطی به وجود آیند که مجبور به کار شوند و از تحصیل محروم بمانند.

وی افزود: در سال 96 متوسط در هر روز یک کارگر کمتر فوت شده است و باید به سمتی پیش برویم که کارگری جان خود را از دست ندهد.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در سال جاری 10هزار میلیارد تومان برای ایجاد شغل در روستاها و افزایش درآمد مشاغل روستایی تخصیص داده شد؛ باید به دنبال نظام اجتماعی فراگیری باشیم که هیچ کارگری در سالمندی، فقیر نشود.


وی با اعلام اینکه استان قم اکنون، از برنامه اشتغال خود پیش افتاده است، گفت: امروز ما سند توسعه اشتغال استان قم را امضا کردیم و امیدوارم با هماهنگی که بین مسئولین استان وجود دارد، استان قم وضعیت بهتری در حوزه اشتغال پیدا کند.

ربیعی خاطرنشان کرد:  360 مجموعه ورزشی برای کارگران در کشور ایجاد شده است و استاندار قم قول داده است که با اختصاص زمین یک مجموعه فرهنگی و ورزشی برای کارگران احداث شود، همچنین امروز یک استخر برای کارگران در قم افتتاح می‌شود.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین