|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۸
کد خبر: ۲۱۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱
به دنبال اعمال محدودیت و منع پروازی در عراق و سقوط هواپیمای مالزیایی توسط شورشیان در اوکراین بیشتر شرکتهای بزرگ هواپیمایی چون “لوفتهانزا” و “کی ال ام”، “ایرفرنس” نیز مسیر پروازهای بین المللی خود را تغییر دادند و با توجه به خطرات موجود در منطقه امسیرهای تازه ای مثل ایران را برای پرواز در نظر گرفتند.
به دنبال پیشرفت نسبی در مذاکرات هسته ای و همچنین برزو جنگ در عراق کریدوردهای هوایی ایران بار دیگر مورد توجه شرکت های بزرگ هواپیمایی قرار گرفته است.

خطوط هواپیمایی کوانتاس استرالیا مسیر خود را برای اولین بار تغیر داد و از آسمان ایران گذشت.این تغییر به دلیل نگرانی از خطر تروریست های داعش در عراق صورت گرفته است. این اتفاق پس از تعیین سطح ارتفاع پرواز از سوی اداره حمل و نقل هوایی دولت فدرال آمریکا به سقف ۲۰ هزار تا ۳۰ هزار فوت و سقوط هواپیمای هواپیمای مالزیایی در اوکراین و شدت گرفتن حملات داعش در عراق رخ داد. یک سایت استرالیایی نوشت اولین پرواز خط هوایی کوانتاس برفراز آسمان ایران در اوایل روز شنبه صورت گرفته است. تغییر مسیر هوایی از روی ایران به جای عراق ده دقیقه به مدت زمان پرواز به سرویس های پروازی دبی – لندن می افزاید.

این حرکت شرکت هواپیمایی کوانتاس استرالیا با همراهی شرکت امارات نیز همراه شد که از پروازهای بین المللی این خطوط در حریم هوایی عراق خودداری خواهند کرده  است.

سخنگوی شرکت هواپیمایی کوانتاس اعلام کرد این خط هوایی  از واقعه سقوط هواپیمای مالزیایی درس گرفته است  و بر همین اساس و برای امنیت پروازها  مسیر پرواز از روی عراق را به آسمان ایران  تغییر داد. این خط هوایی همچنین اعلام کرد  سطح ارتفاع پروازهای خود را نیز به دلیل خطر مورد هدف قرار گرفتن هواپیماها توسط نیروهای داعش افزایش داده است.

به دنبال اعمال محدودیت و منع پروازی در عراق و سقوط هواپیمای مالزیایی توسط شورشیان در اوکراین بیشتر شرکتهای بزرگ هواپیمایی چون "لوفتهانزا” و "کی ال ام” ، "ایرفرنس” نیز مسیر پروازهای بین المللی خود را تغییر دادند. اگرچه خطوط هواپیمایی انگلیسی "بریتیش ایرویز” به پروازهای خود از حریم هوایی عراق ادامه می دهد. درعین حال سخنگویی خط هوایی بریتیش ایرویز که اعلام کرده پروازهایش سه ماه پیش از سقوط هواپیمای مالزیایی از مسیر اوکراین قطع شده بود و با توجه به خطرات موجود در منطقه این شرکت نیز مسیرهای تازه ای را برای پروازهای اروپایی اش از طریق عربستان سعودی، مصر و یا حریم هوایی ایران ایجاد خواهد کرد.

به دنبال اعمال تحریم های بین الملل بر برنامه هسته ای ایران بیشتر خطوط هواپیمایی بین المللی پرواز از شهرهای ایران را قطع کردند ولی با توجه به پیشرفت های مذاکراتی بین تیم ایران و گروه ۱+۵ و توقف بخشی از تحریم ها بو همچنین جنگ در عراق به نظر می رسد باری دیگر خطوط هواپیمایی کشورهای خارجی به سوی ایران می آیند.
منبع:پیام نو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین