|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۰
کد خبر: ۲۱۱۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶
چین اعلام کرد برای برخورد با استقلال طلبان تایوان که می کوشند این جزیره را از چین جدا کنند آماده است.
 چین اعلام کرد برای برخورد با استقلال طلبان تایوان که می کوشند این جزیره را از چین جدا کنند آماده است.

این هشدار پس از آن صادر می شود که تایوان اعلام کرد هفته آینده یک رزمایش شبیه سازی را آغاز می کند که بخشی از اهداف آن آمادگی برای مقابله با توان نظامی چین است.

چینی ها که بشدت از فعالیت های استقلال طلبان در تایوان به ستوه آمده اند بتازگی یک رزمایش جنگی را در تنگه تایوان ترتیب دادند که گفته شد هدف آن برخورد با استقلال طلبان بوده است.

ما 'شیایوگوانگ' سخنگوی اداره امور تایوان در دولت چین گفت که ما برای گام های بیشتری آماده هستیم زیرا اجازه استقلال به جدایی طلبان تایوان نخواهیم داد.

وی تاکید کرد که رزمایش اخیر چین در تنگه تایوان یک هشدار نظامی به این جزیره است که شرایط را خوب درک کند و مقام های تایوانی باید پیام رزمایش را خوب دریافت کنند.

مقام چینی گفت که اراده ما برای برخورد با استقلال طلبان و درهم شکستن برنامه های آنها راسخ است و اطمینان داریم می توانیم در این مسیر موفق شده و از حق حاکمیت و تمامیت ارضی چین دفاع کنیم.

وی هشدار داد که اگر استقلال طلبان تایوان به دنبال برداشتن گام های بیشتری باشند و بخواهند مسیر جدایی طلبی را ادامه دهند چین با آنها مقابله خواهد کرد.

از سوی دیگر تایوان اعلام کرده است مرعوب هشدارها و رزمایش های ارتش چین نخواهد شد و رزمایش اخیر ارتش این کشور را تهدیدی برای صلح و ثبات این منطقه می داند.

چین از تلاش های دولت آمریکا برای فروش های تسلیحاتی و تقویت ارتباطات رسمی با تایوان نیز انتقاد و تاکید کرده است که هر اقدامی در این مسیر، به روابط چین و آمریکا بشدت لطمه خواهد زد.

** آزمایش اولین ناو هواپیمابر ساخت چین در دریا
چین همزمان با شصت و نهمین سالگرد تاسیس نیروی دریایی این کشور اعلام کرد نخستین ناو هواپیمابر ساخت این کشور را با موفقیت آزمایش کرده است.

ناو هواپیمابر تیپ 001A در کارخانه 'دی اس آی سی DSIC '» در استان 'لیائونینگ' در شمال شرق چین ساخته شده و طراحی و ساخت آن به صورت کامل در چین صورت گرفته است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین