|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۲۱۱۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹
بخشی دیگر از کنفرانس خبری در کاخ سفید به اظهارات ترامپ درباره رابطه آمریکا با کشورهای منطقه خاورمیانه اختصاص داشت. او گفت: «کشورهایی در منطقه قرار دارند که بسیار ثروتمند هستند اما اگر کمک ما نبود، حتی یک هفته هم دوام نمی‌آوردند.»
 رئیس‌جمهوری آمریکا که پیشتر رهبر کره‌شمالی را با القابی چون "مردک راکتی" خطاب قرار می‌داد، در یک موضع‌گیری کاملا متفاوت او را "بسیار محترم و باز" توصیف کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه در کنفرانس خبری با امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه گفت، کیم جونگ اون خواستار نشستی تاریخی و عالی‌رتبه در سریعترین زمان ممکن است و تاکید کرد رهبر کره‌شمالی فردی "بسیار باز و بسیار قابل احترام" است. این سخنان با ارزیابی‌های پیشین او که رهبر پیونگ‌یانگ را "مردک راکتی" خطاب کرده بود، تفاوت فاحشی دارد.

از سوی دیگر ترامپ در کنار ماکرون همچنین گفت، نیروهای آمریکایی در  سوریه "نسبتا زود" خارج می‌شوند اما هشدار داد که چنین اقدامی فورا رخ نخواهد داد. رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: می‌خواهیم نیروهایمان را به خانه بیاوریم و به خانه هم خواهیم آورد اما قصد داریم تا یک رد پای قدرتمند و ماندگار باقی بگذاریم و این بخش عمده‌ای از مذاکراتمان را تشکیل داد. باید ببینیم چه پیش می‌آید اما بازگرداندن نیروهایمان نسبتا زود خواهد بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بخشی دیگر از کنفرانس خبری در کاخ سفید به اظهارات ترامپ درباره رابطه آمریکا با کشورهای منطقه خاورمیانه اختصاص داشت. او گفت: «کشورهایی در منطقه قرار دارند که بسیار ثروتمند هستند اما اگر کمک ما نبود، حتی یک هفته هم دوام نمی‌آوردند.»

ترامپ این کشورها را به تامین هزینه حضور آمریکا در منطقه فراخواند و گفت: «آن‌ها باید برای اتفاقاتی که می‌افتد هزینه بپردازند، ایالات متحده با ناخرسندی در خاورمیانه هست، من مسئولیت آن را قبول نمی‌کنم، خیلی شرمنده خواهم بود که هفت هزار میلیارد دلار در خاورمیانه هزینه شده است اما وقتی که می‌خواهم دیوار یا مدرسه بسازم، (مسئولان) بگویند که پول نداریم!»

ترامپ علاوه بر تاکید بر ضرورت تامین هزینه‌ حضور آمریکا در منطقه از سوی کشورهای ثروتمند آنجا، از این کشورها همچنین خواست که سربازانشان را هم وارد میدان کنند: «آن‌ها باید سربازانشان را وارد عرصه کنند. ما بخش بزرگی از نیروهایمان را به کشور باز خواهیم گرداند، ولی باید مسیر نظامی را ببندیم وگرنه ایران به سرعت خلاء حضور ما را پر خواهد کرد.»



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین