|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۲۱۰۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به این‌که در جدیدترین تحقیقات شایع‌ترین علت سرطان، استرس‌های مزمن است، گفت: استرس موجب افزایش سکته‌های قلبی، مغزی و فشارخون می‌شود.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به این‌که در جدیدترین تحقیقات شایع‌ترین علت سرطان، استرس‌های مزمن است، گفت: استرس موجب افزایش سکته‌های قلبی، مغزی و فشارخون می‌شود.

به گزارش ایسنا، «ارسلان خالدی‌فر» دوم اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، اظهار کرد: سلامت امری نیست که متولی آن تنها وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی باشد بلکه به تمام ارگان‌های دولتی و غیردولتی مرتبط است.

خالدی‌فر با اشاره به این‌که در جدیدترین تحقیقات شایع‌ترین علت سرطان، استرس‌های مزمن است، تصریح کرد: استرس موجب افزایش سکته‌های قلبی، مغزی و فشارخون می‌شود.

وی از رسانه‌ها خواست در خصوص مقوله اجتماعی شدن سلامت، اطلاع‌رسانی داشته باشند به این معنا که شناخت و بکارگیری امکانات خارج از دانشگاه نیز انجام شود و این امکانات به کمک دانشگاه علوم پزشکی آیند تا ارتقاء سلامت در میان مردم محقق شود.

خالدی‌فر افزود: اختصاص دادن دستگاه ام آر آی به بیمارستان‌های لردگان و کاشانی شهرکرد با کمبود اعتبار مواجه است که امید است در چند ماه آینده این تامین اعتبار صورت گیرد.

وی ادامه داد: در هفته سلامت بیمارستان 540 تختخوابی شهرکرد در رحمتیه کلنگ‌زنی خواهد شد که امیدواریم هرچه سریعتر به بهره‌برداری برسد.

خالدی‌فر نقش ورزش را در سلامت جسم و روان موثر دانست و عنوان کرد: ورزش موجب نشاط است و می‌طلبد در زمینه مصرف سیگار نیز که در استان شایع است، فرهنگ‌سازی بیشتری شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد محسن درخشان نیز اظهار کرد: با اجرای طرح تحول سلامت 45 هزار نفر از افرادی که در استان بیمه نداشتند، بیمه شدند.

وی عدم حضور متخصصان در استان را از مشکلاتی عنوان کرد که با اجرای طرح تحول سلامت تعداد بسیاری متخصص در استان جذب شد اما هنوز در سه رشته رادیولوژی، زنان و اطفال به این هدف نرسیدیم.

درخشان ترویج زایمان طبیعی و کاهش سزارین، حمایت از بیماران صعب‌العلاج همانند سرطان را از برنامه‌های در حال اجرا برشمرد و افزود: مرکز ناباروری استان از مهر ماه سال گذشته راه‌اندازی شد تا افراد به جای مراجعه به سایر استان‌ها به این مرکز مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: کلنگ توسعه بیمارستان فارسان زده شده و امید است که بزودی این بیمارستان نیز افتتاح شود.

درخشان از راه‌اندازی اورژانس دندانپزشکی در سال جاری در استان خبر داد و گفت: این اورژانس تاکنون در استان وجود نداشت و در حال حاضر با حضور یک متخصص در حال فعالیت است.

وی در خصوص مرگ ماردان باردار گفت: در سال جاری یک مورد مرگ و در سال گذشته نیز یک مورد اتفاق افتاده است که علل این مرگ‌ها بررسی شده است.

درخشان خونریزی را شایع‌ترین علل مرگ مادران باردار دانست و خاطرنشان کرد: در مرگ مادر بادار در سال جاری علارقم وجود تمام تجهیزات پزشکی و متخصصان، متاسفانه این مرگ صورت گرفت.

وی یادآور شد: هم‌اکنون 1442 تخت بیمارستان فعال در استان وجود دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین