|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۲
کد خبر: ۲۱۰۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۳
آخرین تحقیقات نشان می‌دهد که وارد آمدن ضربه به سر می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری پارکینسون را تا 56 درصد افزایش دهد.
 آخرین تحقیقات نشان می‌دهد که وارد آمدن ضربه به سر می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری پارکینسون را تا 56 درصد افزایش دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از تک‌تایمز، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که اگر سر فرد حتی یک آسیب خفیف ببیند، احتمال ابتلای وی به بیماری پارکینسون تا 56 درصد بالا می‌رود.

این مطالعه بر روی 300 هزار کهنه‌سرباز جانباز آمریکایی انجام شد که از "آسیب تروماتیک مغزی"(TBI) رنج می‌بردند. با این حال، این مطالعه جدید، سوالات بیشتری را ایجاد کرده است تا اینکه ما را به پاسخ رسانده باشد.

"TBI" به عنوان یک صدمه جدی به سر توصیف شده است. اشیایی که به بافت مغز نفوذ می‌کنند نیز می‌توانند به "TBI" منجر شوند.

"TBI" معمولا به خونریزی، کبودی یا آسیب فیزیکی شدید به مغز منجر می‌شود که می‌تواند منجر به عوارض دائمی یا حتی مرگ شود.

آسیب تروماتیک مغزی خفیف نیز وجود دارد که می‌تواند منجر به سردرد، سرگیجه، خستگی یا تهوع شود.

بیماری پارکینسون یک اختلال طولانی مدت در سیستم عصبی مرکزی است که بر توانایی فرد در راه رفتن و حرکت دادن اندام بدن خود تاثیر می‌گذارد. عوارض جانبی بیماری پارکینسون عمدتا شامل لرزش و کند شدن حرکات است.

دکتر "راکوئل گاردنر" نویسنده این تحقیق اظهار داشت که هرچند نتایج نشان می‌دهد که وارد آمدن ضربه به سر فرد ممکن است منجر به ابتلا به پارکینسون شود، اما حتما منجر به این‌ نخواهد شد.

وی همچنین گفت که جانبازانی که در این مطالعه مورد آزمایش قرار گرفتند، اختلال نورولوژیک دژنراتیو نداشتند. بدین معنی که شبکه عصبی آنها رو به زوال نمی‌رفت. وی افزود که نتایج نگران‌کننده است.

وی اظهار داشت: بیش از 40 درصد بزرگسالان مبتلا به آسیب تروماتیک مغزی(ضربه مغزی) بودند، بنابراین این یافته‌ها قطعا نگران‌کننده است.

دکتر "ریچل دولهون"، معاون رئیس بنیاد "مایکل فاکس" برای تحقیقات پارکینسون، همچنین به این نتیجه رسید که احتمال این که فرد مبتلا به "TBI" به بیماری پارکینسون نیز مبتلا شود، قابل بحث و جدل است.

وی اظهار داشت: داشتن "TBI" به طور قطعی با ابتلا به بیماری پارکینسون معادل نیست، بلکه خطر آن هنوز بسیار کم است.

اگرچه نتایج قابل بحث است، اما این مطالعه پنجره جدیدی به روی کارشناسان در مورد اختلال و کسانی که از بیماری پارکینسون و TBI رنج می‌برند، باز کرده است.

"محمد علی کلی"، مرد افسانه‌ای بوکس علائم بیماری پارکینسون را در 38 سالگی نشان داد. در سن 42 سالگی به طور رسمی تشخیص داده شد که وی به این بیماری مبتلا شده است.

وی با "مایکل جی فاکس" که بازیگر بود و در سن 29 سالگی به این بیماری مبتلا شده بود، برای بالا بردن آگاهی پیرامون این بیماری و پیدا کردن یک درمان همکاری کرد.

علی به طور مستمر با بنیاد فاکس همکاری می‌کرد و به طور مداوم به آنها کمک مالی اهدا می‌کرد.

در حالی که هنوز هیچ درمانی برای این بیماری کشف نشده است، محققان بر این باورند که رژیم غذایی سالم و شیوه زندگی سالم، راه کلیدی برای جلوگیری از بیماری‌های دژنراتیو(اختلال شبکه عصبی) است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین