|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۲۱۰۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۰
شکر باعث چین و چروک می شود . شکر در کلاژن و الاستین پوست مستقر می شود ، در نتیجه به پوست آسیب می رساند . طبق نتایج مطالعات ، شکر همچنین می تواند آکنه را تشدید کند . مصرف بیش از حد نان سفید و شکلات سطح انسولین را افزایش می دهد ، در نتیجه اندروژن بیشتر ساخته می شود که به نوبه خود باعث افزایش تولید سبوم و جوش بیشتر خواهد شد .
  شکر باعث چین و چروک می شود . شکر در کلاژن و الاستین پوست مستقر می شود ، در نتیجه به پوست آسیب می رساند . طبق نتایج مطالعات ، شکر همچنین می تواند آکنه را تشدید کند .

مصرف بیش از حد نان سفید و شکلات سطح انسولین را افزایش می دهد ، در نتیجه اندروژن بیشتر ساخته می شود که به نوبه خود باعث افزایش تولید سبوم و جوش بیشتر خواهد شد .

مقدار شکر مصرفی نباید بیشتر از ۱۰ درصد کالری روزانه باشد . هر چه بیشتر شکر مصرف کنید ، بیشتر به پوست خود آسیب می رسانید . درواقع مصرف زیاد شکر مساوی است با شفافیت کمتر ، چروک بیشتر و بدتر شدن مشکلاتی مانند آکنه و روزاسه .

نکته : افرادی که به دلیل مشغله کاری اهل خوردن فست فود ، مرغ سوخاری و سیب زمینی هستند بیشتر در معرض پیری زودرس پوست قرار می گیرند . برای رستوران ها و فست فود ها مرقوم به صرفه نیست که روغن را مرتب عوض کنند و از یک روغن برای سرخ کردن مواد غذایی استفاده می کنند . زمانی که روغن چند بار حرارت ببیند و به نقطه ی دود برسد ، مواد سمی آکرالئین در آن آزاد می شود که تاثیر مخربی بر پوست دارد .

دلیل بهتر بودن پوست مردم مشرق زمین ، نسبت به دیگران چیست ؟
مردم چین و ژاپن ، از میوه و سبزیجات بیشتری استفاده می کنند و میزان مصرف روغن مضر در رژیم غذایی آنها کمتر است و به همین علت ، در مقایسه با غربی ها که فست فود بیشتری می خورند ، پوست های شاداب تر و صاف تری دارند . در آمریکا که سطح ثروت افراد ، قابل مقایسه با دیگر کشورهای جهان نیست ، مصرف انواع شیرینی ، ژله و گوشت قرمز ، بسیار بالاست و از همین رو بسیاری با چاقی ، افزایش وزن و کم تحرکی روبرویند که منجر به کاهش طول عمر آنها می شود .

ارتباط قند و شکر را با چین و چروک پوست توضیح بفرمایید ؟
قند و شکر ، سبب ترشح انسولین می شود که هورمون پیری است و روند تخریب پوست را تشدید می کند .

با پرهیز از مصرف این نوع مواد غذایی ، کسانی که رژیم غذایی متعادل و متنوعی دارند و ریزمغزها را دریافت می کنند ، پوست های بهتر و مقاوم تری خواهند داشت .

۳ نوع آنتی اکسیدان یعنی ویتامین E و C و بتاکاروتن در پیشگیری از پیری پوست موثرند . ویتامین C پیشتاز تولید کلاژن در بدن است . اگر تولید کلاژن در بدن کم شود ، پوست به مرور نازک شده و لکه های پوستی و چین و چروک روی آن ظاهر میشود .

سلنیوم نیز ماده ی معدنی مفیدی برای پوست است که مصرف همزمانش با ویتامین E آثار آنتی اکسیدانی آن را تشدید می کند . خوب است بدانید سلنیوم در ماهی ها و مواد غذایی دریایی موجود است اما کنسرو و تن ماهی حاوی سلنیوم نیستند و برعکس این نوع مواد غذایی به دلیل روغن ، نمک و نگهدارنده هایی که دارند می توانند برای پوست مضر باشند . مواد غذایی فراوری شده نیز نیترات بالایی دارند که برای پوست مضر است .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین