|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۲۱۰۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل ضمن هشدار نسبت به خطرات احتمالی تغییرات جوی طی دو روز آینده از احتمال وقوع سیل و سیلاب در این استان خبر داد.
 مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل ضمن هشدار نسبت به خطرات احتمالی تغییرات جوی طی دو روز آینده از احتمال وقوع سیل و سیلاب در این استان خبر داد.

فرهاد عبدالعلی پور بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر احتمال بارش متناوب باران در اکثر مناطق استان و بارش برف در ارتفاعات اضافه کرد: هم اکنون سامانه بارشی در استان فعال شده و این روند تا دو روز آینده ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر لزوم پیشگیری از هر گونه حوادث احتمالی در استان تصریح کرد: با توجه به اینکه بارش های بهاری رگباری بوده و در عرض چند دقیقه موجب جاری شدن سیل می شود، لذا شهروندان از توقف و استقرار در حاشیه رودخانه ها، مسیل ها و کوهپایه ها خوداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان با هشدار به ساکنان مناطق روستایی متذکر شد: به دلیل بارندگی های رگباری توام با رعد وبرق، باید از چرای دام در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و برپایی چادر در مناطق مرتفع خودداری شود.

وی به مسافران و رانندگان نیز تاکید کرد که با مشاهده سیلاب در مسیرهای عبوری از ورود با خودرو به درون سیلاب خوداری کنند زیرا به سبب گل آلود بودن، عمق سیلاب ها مشخص نیست.

عبدالعلی پور با اشاره به آمادگی تمام شوراهای مدیریت بحران شهرستان های استان، از شهروندان خواست موارد ایمنی را رعایت کرده و از حضور در مناطق کوهستانی و حوزه رودخانه ها و... خودداری کنند.

وی با بیان اینکه هشدارهای لازم در این خصوص از طریق اطلاعیه هایی اعلام شده است، اضافه کرد: از شهروندان استان می خواهیم این هشدارها و اخطارها را جدی بگیرند.

گفتنی است با ورود سامانه بارشی به این استان بارش برف و باران و نیز وقوع تندباد و رعدوبرق و کاهش دمای هوا در اکثر مناطق استان اردبیل پیش بینی می شود.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین