|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۲۱۰۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
سرهنگ حمیدرضا یاراحمدی در نشست خبری خود با بیان اینکه امنیت پایدار بدون همکاری مردم برقرار نمی‌شود، گفت: در تعطیلات نوروز در بخش وقوع جرائم خشن 16 درصد کاهش و در خصوص کشفیات این جرائم 24 درصد افزایش داشتیم.
سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری 4 سارق دستگاه‌های خودپرداز در تهران خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا یاراحمدی در نشست خبری خود با بیان اینکه امنیت پایدار بدون همکاری مردم برقرار نمی‌شود، گفت: در تعطیلات نوروز در بخش وقوع جرائم خشن 16 درصد کاهش و در خصوص کشفیات این جرائم 24 درصد افزایش داشتیم.

وی با اشاره به سرقت دستگاه‌های ای تی ام در تهران و کرج گفت: از اسفندماه سال گذشته سرقت یک سری از دستگاه‌های خودپرداز در تهران و کرج آغاز شد که پیگیری این کار در دستور کار پلسی آگاهی تهران قرار گرفت و موضوع به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران واگذار شد.

سرپرست پلیس آگاهی تهران خاطرنشان کرد: اداره هفدهم پلیس آگاهی یک بانده چهار نفره را در این خصوص شناساسی کرده و در 24 ساعت گذشته این افراد در تهران و اطراف آن دستگیر شدند.

سرهنگ یاراحمدی با بیان اینکه سارقان به سرقت پنج مورد دستگاه خودپرداز در تهران اعتراف کردند تصریح کرد: از این افراد ماسک، دستکش، بخشی از وجوه موجود در ای تی‌ ام‌ها  و سه دستگاه خودروی مسروقه کشف و ضبط شده است.

وی ادامه داد: این افراد ابتدا محل مورد نظر خود را شناسایی کرده و سپس با سرقت یک خودروی تندرو و یک خودروی حمل بار به محل مورد نظر رفته و در کمتر از پنج دقیقه دستگاه ای تی ام را جابجا کرده و به محلی خارج از تهران برده و با استفاده از دستگاه برش آن را تخریب کرده و مبالغ موجود در آن را به سرقت می‌بردند.

یاراحمدی با بیان اینکه این افراد سابقه‌دار بودند، گفت: این چهار سارق همگی سابقه‌دار بوده و یکی از آنها نیز در اعترافات خود گفته است برای مرخصی از زندان خارج شده بوده که اقدام به این سرقت می‌کند.

وی ادامه داد: آخرین سرقت این افراد از یک فروشگاه در نازی آباد در تاریخ 26 فرودین ماه بوده است همچنین یکی از خودروهایی که این افراد در کرج توسط آن اقدام به سرقت می‌کردند نیز از این افراد کشف و ضبط شد و این خودروی پرادو هم اکنون در اختیار پلیس قرار دارد.

وی با بیان اینکه این سارقان در هر سرقت بین 20 تا 30 میلیون تومان به سرقت می‌بردند گفت: دستگاه‌های ای تی ام حدود 150 میلیون تومان قیمت دارد که توسط دفاتر بیمه به مبلغ 60 میلیون تومان بیمه می‌شوند ما به بانک‌ها و فروشگاه‌هایی که از این دستگاه‌های خودپرداز استفاده می‌کنند توصیه کردیم دقت بیشتری در این زمینه داشته و همکاری‌های لازم را با پلیس انجام دهند. این دستگاه‌ها در دو مدل ثابت و سیار هستند که در مدل سیار توسط چهار پیچ به زمین اتصال پیدا می‌کنند و سرقت آنها به راحتی امکان‌پذیر است.

وی تصریح کرد: برابر دستور فرماندهی تهران بزرگ کلیه کلانتری‌ها تذکرات لازم را به بانک‌ها و فروشگاه‌هایی که از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند، داده‌اند.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین