|
|
امروز: شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۵
کد خبر: ۲۱۰۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸
سردار فضلی همچنین «معاونت عملیات فرماندهی کل سپاه»، «فرماندهی سپاه سیدالشهدا استان تهران»، «جانشین سازمان بسیج مستضعفین»، « ریاست ستاد راهیان نور کشور» و «فرماندهی قرارگاه آمادگی رزمی امام هادی علیه السلام در سازمان بسیج مستضعفین» را در کارنامه خود دارد.
یک منبع آگاه از احتمال انتصاب سردار سرتیپ علی فضلی به فرماندهی دانشکده افسری دانشگاه جامع امام حسین خبرداد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آنا، از احتمال انتصاب سردار سرتیپ علی فضلی به فرماندهی دانشکده افسری دانشگاه جامع امام حسین خبرداد.

این مقام آّگاه گفت: قرار است سردار فضلی در این سمت به تربیت کادر آینده سپاه برای ورود نیروهای خبره به این نهاد انقلابی اهتمام داشته باشد.

 سردار سرتیپ علی فضلی پس از سال‌ها خدمت در سازمان بسیج مستضعفین 27 فروردین سال جاری با درخواست سرلشکر جعفری با این نهاد انقلابی وداع کرد.

سردار علی فضلی علی فضلی در سال ۱۳۴۰ در شهر تویسرکان دیده به جهان گشود و در هفت سالگی به همراه خانواده به تهران آمد. وی در سال 1358 مدرک دیپلم خود را اخذ کرد و از همان زمان به عضویت سپاه پاسداران درآمد.



فضلی پس از اتمام دوره آموزشی برای مقابله با ضد انقلاب راهی خرمشهر شد و با پایان یافتن موضوع خلق عرب در خوزستان، برای ماموریت سنگین‌تری عازم کردستان شد و مدتها در کنار سایر رزمندگان به درگیری با دموکراتها مشغول بود. در مامویت سوم و در دوران دفاع مقدس به خوزستان برگشت و در عملیات‌های متعددی به نبرد با دشمن متجاوز بعثی پرداخت. او در عملیات والفجر هشت از ناحیه چشم مجروح شد. وی در آزادسازی خرمشهر نقش موثر داشت و در چند موقعیت محدود هم فرماندهی لشکر 27 محمد رسول الله (ص) را بر عهده گرفت. فرماندهی لشکر المهدی و 10 سید الشهداء نیز از افتخارات وی است که در میان بسیجیان و رزمندگان به حاج علی فضلی معروف است.

سردار علی فضلی با پایان جنگ تحمیلی مفتخر به دریافت درجه از سوی فرماندهی کل قوا گردید و به عنوان جانشین سازمان بسیج مستضعفین مشغول به فعالیت شد. دو ویژگی منحصربفرد سردار علی فضلی را روحیه بسیجی و اقتدار در برخورد با دشمنان انقلاب را می‌توان دو ویژگی منحصربفرد او دانست.

وی همچنین ایامی که به عنوان فرماندار نظامی تهران، مسئولیت حفظ امنیت پایتخت را بر عهده داشت، مصداق روشن یک «پاسدار نظام اسلامی» را به کسانی که به هر دلیلی امر برایشان مشتبه شده بود نشان داد و هنوز خاطرات این سردار آهنین، نقل محافل آن کسان و ناکثان است.

فرمانده کل سپاه در تقدیر از سردار سرتیپ فضلی می‌گوید: وجود برادرانی مثل سردار فضلی که از دوران خون و آتش عبور کرده‌اند، برای سپاه غنیمت اس و ما از تجربیات ایشان در یکی از مراکز علمی سپاه بهره خواهیم برد. این درخواست ما از سردار غیب پرور بود که فضلی را از این سمت آزاد کند.

سردار فضلی همچنین «معاونت عملیات فرماندهی کل سپاه»، «فرماندهی سپاه سیدالشهدا استان تهران»، «جانشین سازمان بسیج مستضعفین»، « ریاست ستاد راهیان نور کشور» و «فرماندهی قرارگاه آمادگی رزمی امام هادی علیه السلام در سازمان بسیج مستضعفین» را در کارنامه خود دارد.

باراک اوباما بعد از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در سال 2012، در اولین حرکت سیاست خارجی خود در تاریخ 18 آبان سال 1391 (8 نوامبر سال 2012) چهار نفر از مسئولان نظام جمهوری اسلامی را به بهانه نقض حقوق بشر، عدم آزادی بیان و محدودیت های اینترنتی و ارتباطی در ایران، به لیست تحریم شدگان آمریکا اضافه کرد که نام سردار سرتیپ علی فضلی هم در این لیست قرار داشت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین