|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۰
کد خبر: ۲۱۰۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷
معاون شهردار با بیان اینکه شهروندان فقط باید هنگام رزرو مجوز تردد، مبلغ ۳۶ هزار تومان در حساب شهروندی خود داشته باشند، ادامه داد: بر اساس ساعت تردد و نوع معاینه فنی خودروی آنها مبلغ از حسابشان کسر خواهد شد.در هر دستگاه و جمعی که طرح ترافیک جدید را تبیین کرده‌ایم و جزییاتش را گفته‌ایم، هیچ کارشناسی با آن مخالفت نکرده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از اجرای طرح ترافیک جدید از ۱۵ اردیبهشت خبر داد.

 محسن پورسید آقایی امروز (چهارشنبه) در نشست خبری خود گفت: هنوز بخشی از ثبت نام‌ها در سامانه طرح ترافیک کامل نشده است، در نتیجه به دلیل همراهی با مردم اجرای طرح ترافیک جدید به ۱۵ اردیبهشت محول خواهد شد.

پورسیدآقایی در رابطه با ورود دیوان عدالت اداری به طرح ترافیک گفت: این مسئله بزرگنمایی شده است دیوان عدالت اداری اطلاع داد که از ما شکایت شده است و ما هم پیش بینی می کردیم، مستندات در اختیارشان قرار گرفته است. به هر حال هرکس حق اعتراض دارد. البته شکایت از مصوبه شورای شهر بوده است،اما برخی جو سازی می کنند و می‌گویند طرح ترافیک لغو شده است. اما مطرح شدن این موضوع در دیوان عدالت اداری یک روند روتین است.

وی ادامه داد: سرفاصله قطارها در سه خط ۱ ، ۲ و ۴ مترو به ۴ دقیقه رسیده است و در آینده نیز سرفاصله خطوط را کاهش خواهیم داد، از محل اجرای طرح ترافیک ۵۵۰ اتوبوس خریداری خواهد شد و دولت هم وعده داده ۱۰۰۰ اتوبوس تامین کند.کاهش سهمیه طرح ترافیک در شهرداری تهران ده درصد بیشتر از سایر دستگاه‌ها و به میزان ۵۰ درصد است و بسیار سختگیرانه عمل می‌کنیم. اگر حرفی از عدالت می‌زنیم باید طبق فرمایش امام علی علیه‌السلام اول به خودمان سخت بگیریم.

 پور سیدآقایی با بیان اینکه کارت شناور به این معنا که مثل گذشته با یک کارت در یک روز سه خودرو در محدوده طرح، تردد کنند، نخواهیم داشت، افزود: به جز بنیاد شهید، سهمیه سایر دستگاه‌ها نسبت به گذشته ۴۰ درصد و سهمیه شهرداری تهران ۵۰ درصد کاهش یافته است.برای بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی در منطقه ۲۲ تهران، احداث مترو و خط بی آر تی را دنبال می‌کنیم. شارژ یک میلیون تومانی برای دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی است که سهمیه سالیانه دارند. شهروندانی که مجوز روزانه می‌گیرند نیاز به شارژ یک میلیون تومانی ندارند. همچنین خبرنگاران، جانبازان، معلولان و بیماران خاص از این موضوع استثنا شده‌اند.

معاون شهردار با بیان اینکه شهروندان فقط باید هنگام رزرو مجوز تردد، مبلغ ۳۶ هزار تومان در حساب شهروندی خود داشته باشند، ادامه داد:  بر اساس ساعت تردد و نوع معاینه فنی خودروی آنها مبلغ از حسابشان کسر خواهد شد.در هر دستگاه و جمعی که طرح ترافیک جدید را تبیین کرده‌ایم و جزییاتش را گفته‌ایم، هیچ کارشناسی با آن مخالفت نکرده است.

پورسیدآقایی ادامه داد: برخی انتقادات از سوی افرادی مطرح می‌شود که منافع شخصی خود را از دست داده‌اند. این طرح یک طرح انقلابی و عدالت‌محور و نتیجه خرد جمعی و در راستای تامین منافع ملی است و مسولیت آن بر عهده معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری و شخص بنده است.

پورسیدآقایی ادامه داد: در طرح ترافیک جدید، هر خودرویی که بدون رزرو مجوز تردد روزانه وارد محدوده ترافیک شود، علاوه بر جریمه ۲۰ هزار تومانی، عوارض تردد روزانه را با ۲۰ درصد افزایش قیمت به شهرداری بدهکار می شود لذا مالک این خودرو باید حدود ۶۰ هزار تومان پرداخت کند.

پورسیدآقایی در ادامه در واکنش به این سوال خبرنگار ایلنا که اسامی دستگاه‌هایی که سهمیه می‌گیرند مانند اسامی خبرنگاران منتشر نخواهد شد، گفت: انتشار سهمیه دستگاه‌های اجرایی در قانون و آ‌یین‌نامه‌ها پیش‌بینی نشده است. در گذشته (سال 96) 129 هزار آرم طرح ترافیک پخش می‌شد ما 26 هزار سهم را کم کرده و سقف را به 103 هزار رساندیم و سهم نهادها از 105 هزار به 63 هزار عدد رسیده است.موافقین این طرح بیش از مخالفین آن هستند و هر کس که طرح را شنیده از آن دفاع کرده و به عدالت‌محوری معروف است و همین جزو قوت‌های کار محسوب می‌شود.

وی در تشریح مجوز سیار طرح ورود به ترافیک تصریح کرد: دیگر چیزی به اسم کارت شناور نداریم بلکه به برخی مجوز سیار تعلق می‌گیرد این مجوز سیار در قیمت با بقیه طرح‌ها فرقی ندارد و کسانی که از این سهمیه استفاده می‌کنند بر اساس دوربین و مشابه با بقیه پول پرداخت خواهند کرد.

معاون شهردار در پاسخ به این سوال که این مجوزهای سیار به چه کسانی تعلق خواهد گرفت، افزود: این مجوزهای سیار متعلق به برخی دستگاه‌های امنیتی و حفاظتی است و این دستگاه‌ها مجوز سیار دریافت می‌کنند و اجازه دارند پس از خرید طرح با چند خودرو در داخل طرح تردد کنند.

پورسیدآقایی با تاکید بر اینکه شهروندان عادی برای استفاده از سامانه و ورود به طرح ترافیک نباید حساب شهروندی خود را یک میلیون تومان شارژ کنند، افزود:‌ این یک میلیون تومان برای افراد دارای سهمیه ویژه است و شامل جانبازان، معلولین و خبرنگاران هم نمی‌شود بلکه سهمیه دستگاه‌های اجرایی است بقیه مردم فقط باید روزانه 36 هزار تومان پول در حسابشان باشد.

پورسیدآقایی با بیان اینکه تاکنون 3235 خبرنگار ثبت نام کرده‌اند و اسامی همه خبرنگارانی که طرح دریافت می‌کنند منتشر خواهد شد، پاسخ روشنی در رابطه با این موضوع که چرا اسامی دستگاه‌های اجرایی و سهم هر دستگاه از طرح ترافیک منتشر نمی شود، نداد و تصریح کرد: باید از شورا یا جای دیگر در این خصوص مجوز بگیریم.

پورسیدآقایی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در رابطه با رایزنی‌های شورای شهر برای افزایش سهمیه سازمان نظام پزشکی از طرح ترافیک خاطرنشان کرد: من در جریان این مساله نیستیم با این حال این رویه که هر کسی دوباره با شورا رایزنی کرده و سهمیه‌اش را در طرح تغییر دهد بی‌شک روند درستی نیست با این حال اگر شورا آن را تصویب کند ما مجری مصوبات این نهاد هستیم.


منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین