|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۶
کد خبر: ۲۱۰۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۰
منابع سوری از مهیا شدن ارتش سوریه برای نبرد سنگین با تروریستهای داعش و جبهه النصره در جنوب دمشق خبر دادند.
 منابع سوری از مهیا شدن ارتش سوریه برای نبرد سنگین با تروریستهای داعش و جبهه النصره در جنوب دمشق خبر دادند.

به نقل از روسیاالیوم، ارتش سوریه تدارکات گسترده ای در جنوب دمشق برای شروع عملیات نظامی در اردوگاه الیرموک، الحجر الاسود و بخش جنوبی محله التضامن برای پایان دادن به داعش و جبهه النصره در این مناطق آغاز کرده است.

منابع سوری اعلام کردند: نیروهای زیادی به همراه تجهیزات گسترده به منطقه رسیده و در اطراف فلکه البطیخه در ورودی شمالی اردوگاه الیرموک مستقر شده اند. گروههای فلسطینی در کنار ارتش سوریه در آزادسازی اردوگاه مشارکت خواهند کرد و تیپ قدس فلسطینی دهها نفر از افراد خود را از حلب برای مشارکت در حمله مهیا کرده است.

در حال حاضر حدود ۴۰۰۰ داعشی در اردوگاه الیرموک و الحجر الاسود حضور دارند و داعش بر بیشتر مناطق اردوگاه تسلط دارد و حدود ۱۳۵ نفر از اعضای جبهه النصره در مساحت اندکی حضور دارند.

همزمان برخی منابع سوری از فرار دو قاضی داعشی به نامهای ابوحمزه افغانی و برادرش ابوعمار افغانی و نیز یکی از سرکرده های داعش موسوم به خالد منصور از این اردوگاه خبر دادند.

در همین حال برخی منابع از شلیک ۴۰ خمپاره و موشک از سوی ارتش سوریه به مواضع داعش به منظور آمادگی برای شروع عملیات خبر دادند.

این در حالی است که منابع سوری از توافقی با سرپرستی روسیه میان دولت سوریه و گروههای معارضی که بر شهرک های یلدا، بیت سحم و ببیلا در حومه جنوبی دمشق مسلط هستند، خبر دادند.

بر اساس این توافق افراد گروه موسوم به ابابیل حوران به درعا در جنوب سوریه و بقیه گروهها از جمله احرار الشام، لواء شام الرسول و جیش الاسلام به شمال سوریه می روند.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین