|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۲۱۰۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴
فرماندهی عملیات الانبار امروز (سه‌شنبه) عملیاتی نظامی را برای تعقیب داعش در شمال الرمادی از هفت محور آغاز کرد.همچنین نیروهای امنیتی از ابتدای سال جاری میلادی ۴۶ تونل که داعشی‌ها در شمال و غرب عراق حفاری کرده‌ بودند، کشف کردند.
 فرماندهی عملیات الانبار امروز (سه‌شنبه) عملیاتی نظامی را برای تعقیب داعش در شمال الرمادی از هفت محور آغاز کرد.همچنین نیروهای امنیتی از ابتدای سال جاری میلادی ۴۶ تونل که داعشی‌ها در شمال و غرب عراق حفاری کرده‌ بودند، کشف کردند.

به گزارش ایسنا، این منبع عالی رتبه در فرماندهی عملیات الانبار در گفتگو با شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق اظهار داشت، این فرماندهی عملیات گسترده‌ای را برای تعقیب داعشی‌ها و شناسایی پناهگاه‌های آنها در مناطق مختلف شمال الانبار و بیابان دریاچه الثرثار تا بخش جنوبی دریاچه (در شمال الرمادی) آغاز کرد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: این عملیات با نظارت محمود الفلاحی، فرمانده عملیات الانبار و مشارکت تیپ ۱۰، تیپ فوق‌العاده پلیس الانبار، حشد شعبی و حشد عشایر آغاز شد. نیروهای پلیس در این عملیات حفاظت از بخش جنوبی دریاچه الثرثار را در برابر نفوذ احتمالی گروه‌های تروریستی بر عهده دارند.

منبع یاد شده افزود: عملیات از هفت محور از مناطق البوشهاب، البوعبید، الجرایشی، البوعساف، منطقه تل اسود، منطقه السویب و بخش جنوبی دریاچه الثرثار آغاز شد و در این عملیات جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش و جنگنده‌های ارتش عراق به نیروهای امنیتی کمک می‌کنند.

نیروهای امنیتی به تعقیب داعش در شمال و غرب الانبار به ویژه مناطق بیابانی که تروریست‌ها پس از آزاد شدن تمامی شهرهای الانبار در آنجا پناه‌ گرفته‌اند، ادامه می‌دهند.

روزنامه قطری العربی الجدید در گزارشی فاش کرد، تعداد تونل‌هایی که گروه تروریستی داعش از ابتدای سال جاری میلادی در شمال و غرب عراق حفاری کرده و توسط نیروهای عراقی کشف شده‌اند به ۴۶ تونل می‌رسد و مجموع طول این تونل‌ها بیش از ۲۰ کیلومتر است.

العربی الجدید در ادامه گزارش خود نوشت، در برخی از این تونل‌ها اتاق‌های کوچکی برای استراحت، وسایل آشپزی و انبار اسلحه وجود داشته و این تونل‌ها با عمق پنج تا ۱۰ متر بیشتر شبیه حیاطی زیر زمین هستند.

این روزنامه قطری در ادامه به نقل از مسئولان عراقی آورد، همزمان با آغاز حملات جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا در عراقدر سپتامبر ۲۰۱۴، داعش ده‌ها تونل را در مناطق متعددی از عراق با هدف در امان ماندن از این حملات و انبار کردن سلاح‌هایشان حفاری کرد.

 این روزنامه در ادامه نوشت، اطلاعاتی وجود دارد که ابوبکر بغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش در زمان حضورش در عراق در یکی از این تونل‌ها مستقر بوده است، داعش این تونل‌ها را از حالتی که تنها امکان عبور یک شخص را داشت به خانه‌هایی کامل با دهانه‌هایی برای تهویه تبدیل کرد به طوری که شخص می‌تواند برای ماه‌های طولانی در آنجا بماند بدون اینکه نیاز به خروج از آنها داشته باشد.

یک مسئول در وزارت دفاع عراق احتمال داد بیش از ۲۰۰ تونل دیگر با ابعاد مختلف در بیابان‌های الانبار و موصل و داخل شهرهای آزاد شده وجود دارند که هنوز کشف نشده‌اند و حملات اخیر داعش نیز از همین تونل‌ها آغاز شدند.

به گفته این مسئول عراقی، داعش این تونل‌ها را با استفاده از ابزارهای حفاری متوسط و بزرگی که از یک شرکت سوری فعال در حوزه جاده‌سازی و تاسیسات در شهر حمص مصادره کرده بودند، ایجاد کرده است.

وی افزود: عملیات جستجو و کشف این تونل‌ها به ویژه در بیابان الانبار ادامه دارند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین