|
|
امروز: پنجشنبه ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۳
احمدی نژاد در مراسم افتتاح کارخانه فولاد ذوب‌آهن رشت:
کد خبر: ۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۷
رئیس جمهور دقایقی پیش گفت: امروز گیلان به سرعت در مسیر صنعتی شدن حرکت می‌کند و در کنار بخش کشاورزی و گردشگری در بخش صنعت نیز به سرعت در حال پیشرفت است.
به گزارش خبرگزاری دانشجو، محمود احمدی‌نژاد دقایقی پیش در مراسم افتتاح کارخانه فولاد ذوب‌آهن و کاشی خزر رشت، با بیان اینکه گیلان از همه لحاظ ممتاز است، گفت: بخش قابل توجهی از نیازهای مردم ایران با دست و اندیشه مردم گیلان تولید و تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه تصور و برداشت ما در گذشته از صنعت در استان تصور دیگری بود، گفت: در گذشته فکر می‌کردیم ایجاد صنعت مقابله با طبیعت است و امروز باورهای ما تغییر یافته و پیشرفت‌هایی اتفاق افتاد و در گیلان صنایعی ایجاد شد که آلودگی ندارد.

رئیس جمهور افزود: امروز گیلان به سرعت در مسیر صنعتی شدن حرکت می‌کند و در کنار بخش کشاورزی و گردشگری در بخش صنعت نیز به سرعت در حال پیشرفت است.

احمدی‌نژاد سرعت موسیقی صنعتی در گیلان را بسیار بالا دانست و تصریح کرد: امروز چند مجتمع افتتاح شد. کارخانه تولید کاشی سرامیک بسیار پیشرفته است و کارگران با ماشین کار می‌کنند و انواع کاشی و سرامیک با نقش و نگار ایرانی و گیلانی قرار است تولید شود.

وی پروژه ذوب‌آهن را جزو صنایع سنگین دانست و گفت: آهن در دمای بالا باید ذوب و ریخته‌گری شود و همین کار خشن بسیار خوب مدیریت شده و سرپا ایستاده و به ظرفیت فولاد کشور و استان اضافه شده است.

رئیس جمهور درباره سد شهر بیجار آیت الله بهجت گفت: به دلیل ماه مبارک رمضان توفیق نداشتیم سد آیت‌الله بهجت را افتتاح کنیم. در بحث شیلات نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و طرح پرورش ماهی در قفس، آغاز راهی درخشان در استفاده سازمان یافته از دریاست.

احمدی نژاد ساختن را طیف وسیعی در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: زیباترین زندگی در خدمت دیگران و آبادانی و عزت کشور صرف می‌شود.

وی گفت: وقتی بر سازندگی تاکید می‌شود که انسان برای عمران و آبادانی و پیشرفت می‌آ‌ید و ملت ایران شایستگی دارد در خط مقدم سازندگی و عمران جهان قرار گیرد، زیرا همه چیز دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه خدمت هشت ساله من انجام یک ماموریت بود، گفت: این را برای تفاخر نمی‌گوییم، بلکه ذکر یک نعمت برای انجام یک ماموریت و یادآوری مسئولیت است.

احمدی نژاد ایران را در زمینه خدمت، نمونه جهان معرفی کرد و یادآور شد: دانش و فرهنگ و نظام مدیریتی حکومتی ایران در جهان نمونه است.

وی با اشاره به اینکه چند سال پیش بیگانگان برای ما کارخانه ذوب آهن را با تکنولوژی قدیم ساختند، تصریح کرد: امروز جوانان ایرانی انواع کارخانه‌ها را با بهترین تکنولوژی می‌سازند.

رئیس جمهور ارزش انسان را به آثاری دانست که از خود باقی می‌گذارد و خاطرنشان کرد: خدمت و میزان تلاش است که ملت را بالا می‌برد و امروز تمام اندیشه‌ها باید برای ساختن ایران به‌کار گرفته شود.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: به هزار بهانه و دلیل و بحث‌های بی‌ارزش و خودخواهی‌ها و زیاده‌خواهی‌ها و آدم‌های کوچک می‌خواهند فکر ما را از سازندگی دور کنند.

وی با تاکید بر اینکه همت جمعی می‌خواهد تا این حرکتی که امروز برای ساختن ایران آغاز شده را به جایگاه برساند، گفت: یک یا علی و یا حسین دیگر می‌خواهد تا ایران را به جایگاه شایسته برسانیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: یک تاریخ در انتظار عدالت است و تمام انتظار آدم‌ها در سایه برآمده از توحید محقق می‌شود و ملت ایران می‌تواند پرچمدار و زمینه‌ساز عدالت توحید در جهان باشد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین