|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۰
کد خبر: ۲۰۹۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵
پاداش مارک زاکربرگ در سال ۲۰۱۷، در اثر افزایش هزینه‌های امنیتی برای حفاظت از وی به ۸.۹ میلیون دلار افزایش یافته است.
 پاداش مارک زاکربرگ در سال ۲۰۱۷، در اثر افزایش هزینه‌های امنیتی برای حفاظت از وی به ۸.۹ میلیون دلار افزایش یافته است.

بر اساس اسناد منتشرشده از دریافتی‌های مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک، مشخص شد که بنیان‌گذار بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعی جهان طی سال ۲۰۱۷ پاداش بیشتری دریافت کرده که دلیل آن افزایش هزینه‌های امنیتی است. اطلاعات ارائه‌شده نشان از این دارد که میزان پاداش دریافتی زاکربرگ با افزایشی ۵۳.۵ درصدی به ۸.۹ میلیون دلار رسیده که دلیل اصلی این افزایش، بالا رفتن هزینه‌های امنیتی حفاظت از او است.

۸۳ درصد از پاداش جدید به هزینه‌های حفاظتی اختصاص دارد و بخش بزرگی از باقی‌مانده‌ی پاداش، به انجام پرواز با هواپیمای اختصاصی تخصیص یافته است. زاکربرگ در طول سال ۲۰۱۷ سلسله سفرهایی به تمام ایالات‌های آمریکا انجام داد که در سال‌های قبل شاهد انجام چنین اقدامی نبودیم. هزینه‌ی امنیتی زاکربرگ از ۴.۹ میلیون دلار در سال ۲۰۱۶ به ۷.۳ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ افزایش پیدا کرده است.

از جمله‌ی هزینه‌های ثبت‌شده باید به نصب و استفاده از سیستم‌های جدید امنیتی در اقامتگاه زاکربرگ در سان‌‌فرانسیسکو و پالو آلتو اشاره کرد. رئیس کمیته‌ی مربوط به پاداش در فیسبوک نیز هزینه‌های انجام‌شده را تأیید کرده و این هزینه‌ها را واکنشی به افزایش نگرانی‌ها در رابطه با حفظ امنیت جانی مدیرعامل فیسبوک خوانده است.

هرچند پاداش سالیانه‌ی زاکربرگ افزایش یافته؛ اما حقوق سالیانه‌ی وی همچنان یک دلار باقی مانده است. البته قدرت رأی زاکربرگ افزایش یافته و به ۵۹.۹ درصد رسیده است.

فیسبوک که در دو سال اخیر درآمدی بیش از پیش‌بینی‌ها کسب کرده است، درگیر حاشیه‌هایی شده که مهم‌ترین آن به رسوایی کمبریج آنالیتیکا و سوءاستفاده این کمپانی تحلیلی از اطلاعات ۸۷ میلیون کاربر این شبکه‌ی اجتماعی مربوط است. ضمنا باید به دخالت و جهت‌دهی روس‌ها از طریق فیسبوک به انتخابات ایالات متحده‌ی آمریکا نیز اشاره کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین