|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۲۰۹۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
مقام‌های آمریکایی تاکید دارند حمله مذکور در خاک سوریه با هدف تحریک یا مجازات دولت سوریه نبود بلکه هدف قرار دادن زرادخانه شیمیایی این کشور و خصوصا جلوگیری از استفاده‌های آتی از آن در دستور کار بود.
به دنبال حملات نظامی سه‌گانه فرانسه، انگلیس و ایالات متحده به خاک سوریه، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا گفت "دولت ترامپ آمادگی دارد به هرگونه اقدامات تلافی‌جویانه بالقوه از سوی سوریه یا متحدانش از جمله روسیه و ایران پاسخ دهد."

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛ مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا به خبرنگاران در پرو گفت، دونالد ترامپ و مشاورانش در حال ارزیابی واکنش نظامی احتمالی سوریه، روسیه یا ایران به دنبال حملات جمعه شب تحت امر آمریکا هستند.  

معاون دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: "ایالات متحده آماده واکنش برای دفاع از نیروهایش است و شفاف اعلام می‌کنیم، ایالات متحده آمریکا همچنین آمادگی دارد اقدامات دیگری را به روشی مستمر صورت دهد تا اطمینان حاصل کند سوریه متوجه این مساله هست که اگر بار دیگر از تسلیحات شیمیایی استفاده کند، باید بهایی پرداخت کند."

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل،اظهارات معاون ترامپ یک روز پس از آن مطرح می‌شود که آمریکا در هماهنگی با انگلیس و فرانسه حملاتی علیه سه هدف در سوریه که به زعم آنها به زرادخانه تسلیحات هسته‌ای این کشور مرتبط است، صورت داد.

مقام‌های آمریکایی تاکید دارند حمله مذکور در خاک سوریه با هدف تحریک یا مجازات دولت سوریه نبود بلکه هدف قرار دادن زرادخانه شیمیایی این کشور و خصوصا جلوگیری از استفاده‌های آتی از آن در دستور کار بود. حمله سه‌جانبه به بهانه حمله شیمیایی ادعایی در حومه دمشق اجرا شد که مخالفان می‌گویند ده‌ها تن در آن کشته شدند.

پنس گفت: "ما معتقدیم این امر به طور چشمگیری توانایی این رژیم برای تولید مواد شیمیایی را فلج کرد." او شنبه با اشاره به ترامپ گفت: دولت آمریکا آمادگی دارد اقدام "پایداری" علیه برنامه‌ تسلیحات شیمیایی سوریه اجرا کند مگراینکه دولت بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه دیگر از مهمات شیمیایی استفاده نکند.

 تجاوز سه‌گانه به خاک سوریه با محکومیت فوری آن از جانب سوریه و متحدانش همراه شد و سه کشور آمریکا و فرانسه و انگلیس به نقض قوانین بین‌المللی و نقض آشکار تمامیت ارضی سوریه متهم شدند. اما پنس که برای شرکت در نشست کشورهای آمریکایی به پرو رفته است، تاکید کرد آمریکا تنها عمل نکرده است.

او گفت سایر رهبران این نشست هم علنا و به صورت خصوصی از حملات این متحدان علیه سوریه حمایت کرده‌اند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین