|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۳
کد خبر: ۲۰۹۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۰
قند خون خود را کنترل کنید تا از عوارض جدی جلوگیری شود. لوسیل هیوز، مدافع دیابت و مدیر آموزش دیابت در بیمارستان های محلی نیو ساوتسون در ایالت نیویورک می گوید: دیابت به تنهایی عوارض سلامتی را ایجاد نمی کند. این دیابت کنترل نشده است که باعث مشکلات سلامتی می شود.
 قند خون خود را کنترل کنید تا از عوارض جدی جلوگیری شود. لوسیل هیوز، مدافع دیابت و مدیر آموزش دیابت در بیمارستان های محلی نیو ساوتسون در ایالت نیویورک می گوید: دیابت به تنهایی عوارض سلامتی را ایجاد نمی کند. این دیابت کنترل نشده است که باعث مشکلات سلامتی می شود.

مشکلات سلامتی که ممکن است ناشی از دیابت کنترل نشده ایجاد شود، می تواند جدی باشد. شما می توانید بینایی خود را از دست بدهید یا در اثر حمله قلبی یا سکته مغزی بمیرید. به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، دیابت هفتمین عامل اصلی مرگ در سراسر کشور است. دکتر لورنا لوئی آلترباوم، یک متخصص غدد درون ریز با بیمارستان منطقه ای Memorial جنوبی می گوید: "دیابت یک قاتل خاموش نامیده می شود. بیماران نسبتا حالت خوبی را با گلوکز خون در حد ۲۰۰ احساس می کنند، در حالی که حد متعادل آن ۷۰ تا ۹۹ است”. در ادامه اطلاعات بیشتری در مورد چند عارضه معمول دیابت بیان شده است.

نوروپاتی: نوروپاتی یک اصطلاح دیگر برای آسیب عصبی است و در بیش از ۵۰ درصد افراد مبتلا به دیابت وجود دارد. نوروپاتی می تواند علائم مختلفی داشته باشد این علائم اغلب در ساق ها، پاها یا گاهی اوقات دست ها و بازو ها در هنگام دیابت رخ می دهد. علائم شامل سوزن شدن، افزایش حساسیت به لمس، درد، بی حسی و ضعف است. دکتر Gregory Dodell، استادیار غدد درون ریز، بیماری دیابت و بیماری های استخوانی در Mt می گوید: در حالت افراطی تر آن، قطع عضو اندام ممکن است به علت گردش خون ضعیف یا عفونت های ناشی از نوروپاتی رخ دهد.

بیماری کلیوی: طبق گزارش انجمن دیابت آمریکا، بیماری کلیوی یک عارضه رایج است زیرا سطح بالای گلوکز باعث فعالیت کلیه ها برای فیلتر کردن بیش از حد خون می شود و باعث می شود که بیش از حد کار کنند. اثرات بیماری شدید بر کلیه اغلب ویرانگر است. لوی آلتربام می گوید: "در مرحله پایانی، سه بار در هفته، نیاز به دیالیز است .” بخشی از بررسی روزمره دیابت کار آزمایشگاهی برای بررسی مسائل مربوط به عملکرد کلیه است.

مشکلات دید: وضعیتی که رتینوپاتی دیابتی نام دارد، می تواند بینایی شما را در طول زمان تحت تاثیر قرار دهد، زیرا سطح قند خون شما کنترل نشده است. گلوکز بیش از حد سبب آسیب به عروق در شبکیه شما می شود، که بخشی از پشت چشم است. علائم عبارتند از تار شدن دید و بینایی ضعیف در روز و شب. رتینوپاتی دیابتی که درمان نشده باقی می ماند، باعث از دست دادن بینایی می شود.

بیماری قلبی: لووی آلتربام می گوید: "دیابت باعث مرگ قلب می شود. اکثر بیماران دیابتی در معرض ابتلا به برخی بیماری های مربوط به بیماری آترواسکلروز قرار دارند.” (آترواسکلروز، سخت شدن و ضخیم شدن شریان ها است). گلوکز خون بالا در طی زمان به قلب آسیب می رساند و افراد مبتلا به دیابت احتمال بیشتری دارند که مشکلات مربوط به قلب مانند فشار خون بالا و کلسترول بالا داشته باشند.

سکته مغزی: انجمن سکته مغزی آمریکا گزارش می دهد که احتمال سکته در شما دو تا چهار برابر بیشتر است زمانی که دیابت دارید. این به این علت است که گلوکز بیش از حد در بدن می تواند باعث رسوب بیشتر چربی یا لخته شدن خون در دیواره های رگ های خونی شود. لخته ها می توانند باعث ایجاد محدودیت یا انسداد در رگ های خونی شما شوند، که در نهایت می تواند جریان اکسیژن را به مغز متوقف کند و موجب سکته مغزی شود.

سطح پایین تستوسترون: کنترل دیابت و بهبود شیوه زندگی باعث افزایش تستوسترون خواهد شد.

گاستروپارزی: شرطی است که در آن معده شما باعث کند شدن یا جلوگیری از حرکت غذا به روده کوچک می شود. علائم شامل تهوع، استفراغ، درد معده و احساس کامل بعد از چند لقمه غذا خوردن است. با توجه به موسسه ملی دیابت و بیماری های گوارشی و کلیوی، دیابت شایع ترین علت گاستاپراس است.

آپنه خواب: آپنه خواب یک مشکل رایج در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ است. افرادی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند بیشتر در معرض آپنه خواب هستند. درمان آپنه خواب می تواند به کنترل دیابت و حفظ انرژی روزانه کمک کند.”

چگونگی اجتناب از عوارض دیابت
بررسی های منظم توسط پزشک می تواند به جلوگیری از بسیاری عوارض دیابت کمک کند. این بازبینی های منظم به پزشکان اجازه می دهد تا علائم اولیه مشکلات را شناسایی و درمان کنند. با کنترل خوب، بیماران باید بتوانند زندگی سالم، شاد و طولانی بدون عوارض داشته باشند.
مهم است که ابتدا چک های منظم را شروع کنید، زمانی که مبتلا به بیماری تشخیص داده می شوید. لووی آلتربام می گوید: هر چه زودتر بتوانید کنترل قند خون خود را حفظ کنید، بیشتر می توانید خطر عوارض بعدی را کاهش دهید.

هیوز می گوید: تغییرات شیوه زندگی مانند رژیم سالم، فعالیت بدنی بیشتر و مدیریت استرس کمک می کند تا خطر عوارض را کاهش دهید. ددل می گوید: همراه با انتخاب های سالم، هدف این است که هموگلوبین A1C – یک اندازه گیری قند خون مهم – در محدوده سالم باشد. به همین دلیل تحقیقات نشان می دهند که اهداف سالم هموگلوبین A1C می توانند به شما در جلوگیری از عوارض کمک کنند.

او می گوید، این که فقط پزشک متخصص مراقبت های اولیه یا متخصص غدد درون ریز بطور مرتب نگاهی بیندازد کافی نیست، بلکه متخصصین بهداشتی توصیه شده مانند پزشکان چشم، متخصصان تغذیه و مربیان دیابت نیز باید شما را چک کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین