|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۲
کد خبر: ۲۰۹۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸
رئیس جمهوری ترکیه در واکنش به تهاجم سه جانبه آمریکا، فرانسه و انگلیس علیه سوریه، آن را اقدامی مناسب و به جا خواند.
 رئیس جمهوری ترکیه در واکنش به تهاجم سه جانبه آمریکا، فرانسه و انگلیس علیه سوریه، آن را اقدامی مناسب و به جا خواند.

به گزارش فارس، رئیس جمهوری ترکیه امروز (شنبه) از حمله هوایی سه جانبه آمریکا، فرانسه و انگلیس به مناطقی در سوریه حمایت کرد.

«رجب طیب اردوغان»، طی سخنرانی خود در شهر استانبول به حمله شیمیایی ادعائی در سوریه اشاره کرد و گفت که «استفاده از سلاح شیمیایی بدون پاسخ نمی‌ماند؛ به همین دلیل معتقدیم این حمله به جا و مناسب بوده است».

او مدعی شد که دولت سوریه دست به کشتار مردم این کشور با استفاده از سلاح‌های غیرمتعارف و شیمیایی می‌زند و باید جلوی این کار گرفته شود.

به گزارش شبکه «تی.آر.تی»، رئیس جمهوری ترکیه با بیان اینکه کشورش بیشترین جمعیت پناهندگان سوری را در خود جای داده، بر ضرورت بازگشت امن آن‌ها به کشورشان تأکید کرد.

او گفت که ترکیه تلاش می‌کند شرایط بازگشت پناهنده‌های سوری حاضر در این کشور را به مناطقی که ترکیه طی عملیات‌های اخیر «سپر فرات» و «شاخه زیتون» به اشغال خود درآورده، فراهم کند.

اردوغان گفت که در رابطه با حمله هوایی علیه سوریه، امروز با «ترزا می»، نخست وزیر انگلیس صحبت کرده و قرار است تا ساعاتی دیگر با «امانوئل ماکرون»، همتای فرانسوی خود نیز تلفنی گفت‌وگو کند.

با گذشت نزدیک به یک هفته از اتهام دولت سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی در دوما از مخالفان این کشور، آمریکا، فرانسه و انگلیس صبح شنبه به مواضعی در مرکز و حوالی شهر دمشق حمله موشکی کردند که پدافند موشکی سوری توانست از ۱۰۳ موشک شلیک شده ۷۱ را رهگیری و منهدم کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین