|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۲۰۹۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
مقامات لبنانی و گروه‌های مختلف فلسطینی حملات امروز به سوریه را محکوم و بر همبستگی با این کشور تأکید کردند.
مقامات لبنانی و گروه‌های مختلف فلسطینی حملات امروز به سوریه را محکوم و بر همبستگی با این کشور تأکید کردند.

«میشل عون» رئیس‌جمهور سوریه در واکنش به حمله آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه اعلام کرد،‌ بیروت هدف قرار گرفتن هر کشور عربی از سوی طرف‌های خارجی را مردود می‌داند.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، میشل عون افزود: آنچه امروز در سوریه اتفاق افتاد به راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه که وارد سال هشتم خود شده، منجر نخواهد شد بلکه تلاش‌ها برای پایان رنج ملت سوریه را کُند می‌کند علاوه اینکه منطقه را در وضعیتی بحرانی قرار می‌دهد که امکان گفت‌وگو را سخت می‌کند؛ گزینه‌ای که برای بازگشت ثبات و جلوگیری از مداخلات خارجی، ضروری است.

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان نیز در واکنش، شعری از یکی از شعرای عرب خواند و سوریه را به صبر بر سختی‌هایی که ادامه آن پیروزی است، فرا خواند.

«یعقوب الصراف» وزیر دفاع لبنان هم این حمله را محکوم کرد و آن را نقض قانون بین‌الملل خواند.

واکنش‌های فلسطینی

جنبش فتح

در پی حمله سه‌جانبه آمریکایی، انگلیس و فرانسوی به مناطقی از سوریه در امروز (شنبه) ، جنبش فتح فلسطین اعلام کرد، این حمله به سوریه نقض آشکار قانون بین‌المللی و نیز تجاوز آشکار به کشور سوریه است و پیامدهای این حمله شامل کل خاورمیانه می‌شود .

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «معا»، فتح در ادامه بر وحدت سرزمینی سوریه و حمایت از این وحدت تأکید کرد و افزود: تمامی اقدامات در راستای ضربه به وحدت و حاکمیت سوریه «مردود» است.

جهاد اسلامی

جهاد اسلامی این حمله سه‌جانبه را محکوم کرد و افزود: اینکه برخی کشورها حریم هوایی خود را برای جنگنده‌ها به منظور این حمله باز گذاشته‌اند، مردود است.

جهاد اسلامی تأکید کرد: آمریکا در مقدمه شر در جهان است و از خلال سیاست‌هایش تلاش می‌کند ملت‌های منطقه و امت اسلام را هدف قرار بگیرد تا در نهایت وحدت آنها را به هم بزند و منطقه را تجزیه کند.

در ادامه بیانیه این جنبش ضمن اعلام همبستگی با دولت و ملت سوریه، آمده است: هدف حقیقی از این حمله ، حمایت بیشتر از رژیم صهیونیستی و تشویق سیاست‌های تروریستی این رژیم علیه ملت فلسطین و تمام ملت‌های منطقه است.

حماس

حماس نیز در بیانیه‌ای حمله سه‌جانبه امروز به سوریه را محکوم کرد. در این بیانیه آمده است: حمله مذکور در راستای حفظ موجودیت رژیم صهیونیستی و اجرایی شدن توطئه‌های این رژیم صورت می‌گیرد.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز این حمله را محکوم و اعلام کرد: پیروزی تاریخی سوریه بر حملات سه‌جانبه (آمریکا، انگلیس و فرانسه) فرهنگ پیروزی را تقویت می‌کند.

در حملات امروز (شنبه) کشورهای یاد شده بیش از 100 موشک به سمت اهدافی در سوریه شلیک شد اما پدافند دفاعی سوریه بسیاری از آنها را ساقط کرد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین