|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۲۰۹۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲
در صورت خروج آمریکا از برجام، سازمان انرژی اتمی ایران، هرگونه تصمیمی را که مقام های ارشد کشور براساس سناریوهای متعدد تنظیم شده بگیرند، با قدرت و سرعت به مرحله اجرا در می‌آورد.
معاون نیروگاهی رییس سازمان انرژی اتمی گفت: این سازمان به عنوان بازوی فنی و اجرایی ایران برای اجرای هرگونه تصمیم مقام‌های ارشد کشور آمادگی کامل دارد.

محمد احمدیان افزود: در صورت خروج آمریکا از برجام، سازمان انرژی اتمی ایران، هرگونه تصمیمی را که مقام های ارشد کشور براساس سناریوهای متعدد تنظیم شده بگیرند، با قدرت و سرعت به مرحله اجرا در می‌آورد.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۲ واحد نیروگاهی ۱۰۵۷ مگاواتی برق هسته ای در استان بوشهر اظهار کرد: با گذشت حدود ۱۵ ماه از قرارداد پیمانکار ساخت این نیروگاه ها گام های خوبی در راستای آماده سازی سایت آن‌ها برداشته شده است. براساس قرارداد موجود، پیمانکار موظف به بهره گیری از توان نیروی انسانی و تجهیزاتی داخل کشور با اولویت است. در این خصوص با تشکیل کارگروه‌هایی برای مراجعه به صنایع داخلی و شناسایی این ظرفیت‌ها تلاش می‌شود بیشترین استفاده از توانمندی‌های داخلی در ساخت این نیروگاه‌ها انجام شود.

وی درباره اجرای مسئولیت‌های اجتماعی نیروگاه اتمی بوشهر گفت: همه صنایع بزرگ در دنیا عهده دار مسئولیت های اجتماعی هستند و در این خصوص نیروگاه اتمی بوشهر سال گذشته با حمایت سازمان انرژی اتمی ایران ماده قانونی را به تصویب رساند که این امکان را به نیروگاه می دهد تا قدم های بلندتری در زمینه ایفای مسئولیت های اجتماعی خود بردارد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران اضافه کرد: با تصویب آیین‌نامه اجرایی این قانون در دولت امیدواریم ، مسئولیت‌های اجتماعی نیروگاه اتمی بوشهر که تا به امروز به صورت پراکنده انجام می‌شد با انسجام و قدرت بیشتری اجرا شود. نیروگاه اتمی بوشهر در اجرای مسئولیت‌های اجتماعی خود احداث مرکز آموزشی مجهز، اورژانس هسته‌ای و عمومی را در بوشهر آغاز کرده است که انتظار می‌رود با تصویب آئین‌نامه اجرایی این قانون، این حرکت با شتاب بیشتری انجام شود.

وی با اشاره به تولید ۷ میلیارد و ۴۵۰ میلیون کیلووات ساعت برق در نیروگاه اتمی بوشهر و تحویل آن به شبکه سراسری در سال گذشته گفت: این نیروگاه در سال ۱۳۹۶ یکی از بهترین رکوردهای تولید برق را برجا گذاشت. در زمان حاضر نیروگاه اتمی بوشهر برای تعویض سوخت و تعمیرات برنامه ریزی شده از مدار خارج است که امیدواریم تا ۲ هفته آینده وارد مدار تولید شود.

وی با اشاره به سال تولید و حمایت از کالای ایرانی افزود: تلاش می شود در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در بهره برداری، تعمیرات، نگهداری و پشتیبانی فنی تا حد توان از توانمندی صنایع و متخصصان داخلی استفاده شود.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین