|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۰
کد خبر: ۲۰۹۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
"حمله محدود در گذشته به دو دلیل شکست خورد. اول اینکه روش و برخورد رئیس‌جمهور سوریه را که همچنان به ابقایش در حکومت پایبند است، تغییر نداد و دوم اینکه هم‌پیمانان اسد مثل روسیه و ایران می‌توانند در جبران آسیب‌های ناشی از حمله آمریکا به او کمک کنند."
روزنامه هاآرتص در گزارشی نوشت که واشنگتن با سه سناریوی بد در حمله به سوریه مواجه است.

 روزنامه هاآرتص در گزارشی نوشت: "سناریوی اول حمله محدود از نوعی که ترامپ قبلا انجام داده بود و این می‌تواند به نظام سوریه بفهماند که استفاده از سلاح شیمیایی بدون پاسخ نخواهد ماند اما در مقابل محدود بودن حمله روند جنگ را تغییر نخواهد داد و به جنگ گسترده منجر نخواهد شد و این سناریوها جان میلیون‌ها تن را تهدید می‌کند."

این روزنامه ادامه دارد: "حمله محدود در گذشته به دو دلیل شکست خورد. اول اینکه روش و برخورد رئیس‌جمهور سوریه را که همچنان به ابقایش در حکومت پایبند است، تغییر نداد و دوم اینکه هم‌پیمانان اسد مثل روسیه و ایران می‌توانند در جبران آسیب‌های ناشی از حمله آمریکا به او کمک کنند."

این روزنامه در ادامه نوشت: "سناریوی دوم عملیات و فعالیت‌هایی که اوضاع را بر اسد سخت کند مثل مسلح کردن مخالفان به خاطر فشار بر او جهت قبول خواسته‌های آمریکا. اما مشکل این مسئله این است که ایران و روسیه می‌توانند اسد را به تجهیزات و سامانه‌های پیشرفته برای مقابله با سلاح آمریکا مجهز کنند و موفق شوند. روسیه و ایران می‌توانند بیشتر از آنچه آمریکا انجام می‌دهند در سوریه انجام دهند."

هاآرتص نوشت: "سناریوی سوم این است که آمریکا کاملا در سوریه مداخله کند یا حملاتی را انجام دهد که تهدیدی علیه دولت سوریه باشند. این حملات می‌تواند به خطر فروپاشی دولت سوریه یا مقابله مستقیم آمریکا با روسیه بینجامد؛ قدرت هسته‌ای که توانایی تشدید اوضاع در خاورمیانه و شرق اروپا را دارد و می‌تواند میلیون‌ها تن را حتی در خارج از سوریه در معرض خطر قرار دهد."



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین