|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۲۰۹۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰
موسسه انگلیسی ائتلاف توقف جنگ اعلام کرد که هم‌زمان با برگزاری تجمع اعتراضی عصرجمعه مقابل دفتر نخست‌ وزیری این کشور که در مخالفت با جنگ سوریه برگزاری خواهد شد، طوماری را در همین رابطه تسلیم «ترزا می» خواهد کرد.
 موسسه انگلیسی ائتلاف توقف جنگ اعلام کرد که هم‌زمان با برگزاری تجمع اعتراضی عصرجمعه مقابل دفتر نخست‌ وزیری این کشور که در مخالفت با جنگ سوریه برگزاری خواهد شد، طوماری را در همین رابطه تسلیم «ترزا می» خواهد کرد.

در این طومار که نسخه ای از آن در بیانیه ائتلاف توقف جنگ منتشرشده، آمده است: ما مخالف درگیری‌های بیشتر و دخالت نظامی در سوریه هستیم. هرگونه حمله نظامی از سوی غرب منجر به مرگ‌و میر بیشتر، نابودی و افزایش بدبختی مردم سوریه می‌شود.

طومار یادشده می‌افزاید: حمله نظامی در سوریه منجر به طولانی شدن چرخه خشونت و با خطر رویارویی مستقیم میان قدرت‌های بزرگ مواجه است.

این طومار یادآوری می‌کند که تنها راه‌حل سوریه، پایان دخالت‌های نظامی خارجی، برقراری آتش‌بس از سوی تمام طرف‌ها و رسیدن به راه‌حل سیاسی است.

بر اساس بیانیه ائتلاف توقف جنگ، قرار است فردا (جمعه) و دوشنبه آینده به ترتیب تجمعاتی مقابل دفتر نخست‌وزیری و میدان پارلمان در اعلام مخالفت با جنگ سوریه برگزار شود. در این بیانیه تصریح‌شده که مردم سوریه نیازمند آتش‌بس و نه درگیری‌های بیشتری هستند.

این بیانیه از شرکت‌کنندگان خواسته تا از طریق رایزنی با نمایندگان حوزه انتخابیه خود، بر لزوم مخالفت با جنگ سوریه در مباحث پارلمانی تأکید کنند. پارلمان انگلیس دوشنبه آینده پس از دو هفته تعطیلی، گشایش می‌یابد و نمایندگان درباره تحولات سوریه گفت‌وگو خواهند کرد.

«جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس گفته است: روشن است که وضعیت بسیار خطیر بوده و اکنون باید در پی یافتن راه‌حلی سیاسی برای پایان دادن به جنگ بود. نباید دست‌به‌کاری زد که تنش فعلی را تشدید کند. وینس کیبل رهبر حزب لیبرال دمکرات نیز از دولت انگلیس خواسته تا دلایل خود را برای حمله به سوریه به پارلمان ارائه دهد.

وی همچنین امروز در اظهاراتی بیان داشت: بمباران‌های بیشتر، کشتار بیشتر و بروز جنگ سبب نجات جان مردم نمی‌شود.

دیگر نمایندگان مجلس نیز خواستار شفافیت در راهبرد دولت در مشارکت نظامی علیه سوریه شده‌اند.

دولت انگلیس امروز درباره مشارکت در حمله نظامی ائتلاف به رهبری آمریکا علیه سوریه تشکیل جلسه داده اما تاکنون خبری در این رابطه منتشرنشده است. در همین حال دیلی تلگراف گزارش داده است که نخست‌وزیر انگلیس دستور حرکت زیردریایی‌های این کشور را تا محدوده عملیاتی جهت حمله موشکی به سوریه صادر کرده است.

تازه‌ترین نظرسنجی صورت گرفته از سوی نشریه تایمز نشان می‌دهد که بیشتر مردم انگلیس موافق با مشارکت نظامی کشورشان در حمله ائتلافی به رهبری آمریکا علیه سوریه نیستند و فقط یک‌پنجم آن‌ها موافق این مشارکت هستند.

این نظرسنجی حاکی از آن است که دو پنجم مردم انگلیس با دخالت نظامی در سوریه مخالف هستند و مابقی شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام نظر نکرده‌اند.

به گزارش ایرنا، دور تازه تنش‌ها در روابط روسیه و آمریکا و اتهامات غرب به دمشق به دنبال حمله شیمیایی اخیر به شهر دوما در سوریه آغاز شد. دولت سوریه بارها هرگونه استفاده از سلاح شیمیایی علیه شهروندان خود را رد و درعین‌حال با سفر بازرسان سازمان منع استفاده از سلاح شیمیایی به سوریه برای تحقیق درباره این ادعا موافقت کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین