|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۲۰۹۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷
ما باید توانمندی های لازم را برای حفظ هوا، زمین و دریا داشته باشبم، ارتش از این رو آمادگی لازم برای ایجاد این امنیت دارد، ما امروز تجهیزات لازم را فراهم کرده ایم و پای کار هستیم، به همین منظور اقتدار ما در طول تاریخ حفظ شده است.
معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: آمادگی صددرصدی ارتش باعث شده تا مرزهای زمینی و هوایی و دریایی در امنیت باشد و شاید همین تلاش ارتش برای حفظ امنیت مرزها باعث شده تا در مدرسه سازی و جاده سازی دیده نشود.

 دریادار حبیب الله سیاری، در اولین همایش روابط عمومی‌های ارتش و فعالان رسانه‌ای که در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد، با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب ما دشمنان زیادی داشتیم که سعی در نابودی انقلاب داشتند و در آن زمان تنها مدافع انقلاب ارتش بود و خیلی از گروه‌ها تلاش کردن تا مدافع انقلاب را از بین ببرند.

وی ادامه داد: در بحران بعد از انقلاب در ۲۶فرودین سال۵۸ امام راحل اطلاعیه را منتشر می‌کنند که روز ۲۹فرودین ماه روز رسمی ارتش است، بعد از آن ما شاهد اختلافات قومی بودیم و در گوشه های کشور شاهد جدایی طلبی بودیم، در این میان هم باز ارتش وارد کار شد و ایثار کرد و هزاران شهید تقدیم انقلاب شد.


معاون هماهنگ‌کننده ارتش تاکید کرد: بعد از اختلافات قومی شاهد اتفاقات مربوط ترور بودیم، در این میان اولین شهید ترور شهید قرنی بود که نشان می دهد ارتش در زمان ترور هم ورود کرد، بعد از آن وارد هشت سال دفاع مقدس شدیم و در کنار نیروی تازه تاسیس سپاه عملیات های زیادی را انجام دادند.

امیر سیاری یادآور شد:  ما باید توانمندی های لازم را برای حفظ هوا، زمین و دریا داشته باشبم، ارتش از این رو آمادگی لازم برای ایجاد این امنیت دارد، ما امروز تجهیزات لازم را فراهم کرده ایم و پای کار هستیم، به همین منظور اقتدار ما در طول تاریخ حفظ شده است.


وی افزود: در وهله اول ما باید نیروی انسانی خود در ارتش استفاده کنیم، برای این کار باید مهارت های لازم دفاعی و معنوی را به نیروی خود بدهیم، از سوی دیگر ما باید تجهیزات لازم را فراهم کنیم و خوشبختانه امروز در بحث تامین تجهیزات در شرایط خوبی هستیم، امروز ما برای تامین تجهیزات خود روی پای خودمان ایستاده‌ایم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش بیان کرد: خوشبختانه ما در حال حاضر شاهد خلاقیت در ارتش هستیم و تاکتیک و رزمایش ما براساس آموزه های خودمان است، ارتش ما در منطقه به عنوان یک ارتش مقتدر و جنگ دیده است و می تواند ماموریت خود یعنی تامین امنیت را انجام دهد.


وی با بیان اینکه امروز ارتش باید تجهیزاتش را آماده کند و ما بهترین تجهیزات را در ارتش می‌سازیم تصریح کرد: در هر لحظه و هرجایی که لازم باشد ارتش با سرعت در آنجا حاضر است. نمی‌شود پادگان را تعطیل کرد و به کارهای جانبی پرداخت البته ارتش در کنار مأموریت‌های خود به مردم یاری هم می‌پردازد. ما در برهه های مختلف همچون زلزله کرمانشاه و دیگر حوادث طبیعی و غیر طبیعی شاهد حضور مردم بوده‌ایم، ما در خلیج عدن تمام دزدان دریایی را به دور کردیم تا مردم بتوانند به خوبی به کار تجاری خود بپردازند، همچنین در بخش بهداشت نیز ما سعی کردیم به مردم خدمات خوبی را برسانیم.


معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: اگر توان بازدارندگی نداشتیم، دشمن استکباری همان کاری را با ما می‌کرد که با کشورهای شرق و غربمان کرد. همه سازمانهای نیروهای مسلح از همه توان خود برای بالا بردن توان بازدارندگی خود بهره می‌برد و از کسی اجازه نمی‌گیرند و توان دفاعی و نظامی خود را بالا می‌برند.

سیاری در پایان گفت: انتظار ما از روابط عمومی ارتش و سایر سازمان ها این است که این قدرت بازدارندگی را به مردم داخلی خود و به خارج از مرزها منتقل کنیم تا هم مردم احساس امنیت کنند و شاد باشند و هم دشمن بداند که قدرت دفاعی ما تا چه اندازه است.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین