|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۲۰۹۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱
الویری همچنین در ابتدای جلسه خطاب به جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به مساله سپنتا نیک‌نام عضو شورای شهر یزد اشاره کرده و از او خواست این مساله را پیگیری کند.
رئیس شورای عالی استان‌ها در انتها با اشاره به اظهارات دادستان کل کشور در خصوص تصمیم شورای شهر برای عدم قبول استعفای شهردار در جلسه یکشنبه هفته پیش خاطرنشان کرد: در راستای اظهارات دادستان که اعلام کرده بودند، شهردار موظف است استعفا بدهد نامه‌ای محترمانه به رئیس قوه قضائیه از سوی شورای عالی استان‌ها تنظیم شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان‌ها در حاشیه جلسه امروز شورای عالی با اشاره به حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در جلسه امروز گفت: آقای جهانگیری مهمان ویژه جلسه امروز بودند و بحث‌های مربوط به همکاری ویژه میان شورای عالی استان‌ها و دولت مطرح کردند و قرار شد در زمینه لایحه مدیریت یکپارچه شهری با شورای عالی همکاری لازم را انجام دهند.

رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: بحث درآمد پایدار موضوع دیگری بود که در این جلسه مطرح شد چرا که بسیاری از شهرداری‌ها به خاطر کمبود منابع به شهرفروشی روی آوردند.

وی در رابطه با مصوبات جلسه امروز تشریح کرد: مصوبه اول به مالیات بر ارزش افزوده و سهم استان‌ها در این خصوص اختصاص داشت و مصوبه بعدی مربوط به حمایت از کالاهای ایرانی که توسط مقام معظم رهبری به عنوان امسال انتخاب شده است مربوط می‌شد و شوراهای شهر موظف شدند استفاده از کالاهای غیرقانونی امتناع ورزند. البته در این زمینه فرهنگ‌سازی بیش از هر چیز اهمیت دارد.

وی ادامه داد: مصوبه بعدی تصویب یک فوریت شیوه‌نامه انتخاب حسابرس بود چرا که در شهرهای بالای صد هزار نفر باید حسابرس مشترک با شورای شهر همکاری کند.

ایلنا نوشت:رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به اظهارات دادستان کل کشور در خصوص تصمیم شورای شهر برای عدم قبول استعفای شهردار در جلسه یکشنبه هفته پیش خاطرنشان کرد: در راستای اظهارات دادستان که اعلام کرده بودند، شهردار موظف است استعفا بدهد نامه‌ای محترمانه به رئیس قوه قضائیه از سوی شورای عالی استان‌ها تنظیم شد.

الویری ادامه داد: در این نامه نکات قانونی یادآوری شده و از ایشان تقاضا شد که حریم را مورد مراقبت قرار دهند؛ اظهارات دادستان کل باعث شد از سوی شورای شهر تهران و شورای عالی انتقادات فراوانی به ایشان وارد شود چرا که استعفای شهردار به عهده خود او بوده و پذیرش آن جزء اختیارات شورای شهر است.

رئیس شورای عالی استان‌ها در جریان جلسه امروز نیز با تاکید بر اینکه اظهارات دادستان به زعم ادعای شورای شهر و مدیران شهری خارج از وظایف قانونی اوست تصریح کرد: دادستان نمی‌تواند بگوید شهرداری موظف است استفعا دهد یا نه این جزو وظایف شناخته شده و قانونی شورا بوده و برای آنکه این مساله تکرار نشود نامه‌ای برای رئیس قوه قضائیه تنظیم شده است.

الویری همچنین در ابتدای جلسه خطاب به جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به مساله سپنتا نیک‌نام عضو شورای شهر یزد اشاره کرده و از او خواست این مساله را پیگیری کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین