|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۰
کد خبر: ۲۰۹۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱
مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از ورود سامانه ای قوی و بارشی به جواستان خبر داد و بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری از حوادث احتمالی در نتیجه این سامانه تاکید کرد.
 مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از ورود سامانه ای قوی و بارشی به جواستان خبر داد و بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری از حوادث احتمالی در نتیجه این سامانه تاکید کرد.
محمد خسروی ضمن تایید تصاویر ماهواره ای هواشناسی مبنی بر احتمال قوع طوفان تندر در استان های کرمانشاه و ایلام گفت: بر اساس آخرین تحلیل از داده های هواشناسی، سامانه ای قوی و بارشی از امروز چهارشنبه تا روز دوشنبه هفته آینده جو منطقه را تحت تاثیر خواهد داشت.
وی افزود: موج اول از این سامانه طی امروز تا روز جمعه، به تناوب سبب بارندگی همراه با رعدوبرق و گاهی اوقات وزش باد نسبتاً شدید در سطح استان خواهد شد.
مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: شرایط ناپایدار که طی ساعاتی از عصر امروز تا امشب و عمدتاً در جنوب غرب استان حاکم است، با شدت و گستردگی بیشتر، از اواسط روز پنجشنبه تا ظهر جمعه در نیمه غربی و نواحی جنوبی استان فعالیت خواهد کرد.
وی از آبگرفتگی معابرعمومی، رگبار تگرگ و وقوع سیلاب های محلی در استان و به ویژه مناطق ذکر شده خبر داد و گفت: موج دوم از این سامانه طی ساعاتی از روزهای شنبه تا دوشنبه مجدداً سبب بارندگی در سطح استان خواهد شد که پیش بینی می شود بارش در روزهای یکشنبه و دوشنبه نمود بیشتری داشته باشد.
این مسئول بیشینه بارش موج اول را بین ۵۰ تا ۷۰ میلیمتر و عمدتاً در شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین، ثلاث، دالاهو، گیلانغرب، پاوه، جوانرود، روانسر و اسلام آباد اعلام کرد و گفت: بیشینه وزش باد نیز بین ۴۵ تا ۶۰ کیومتر بر ساعت پیش بینی شده است.
وی تاکید کرد: جهت جلوگیری از مشکلات و مخاطرات احتمالی، رعایت موارد ضروری توسط مسئولان و مردم باید مورد توجه قرار گیرد که از آن جمله می توان به پاک سازی کانال ها، آبگذر ها و راه های خروج آب ساختمان ها و دهانه پل ها اشاره کرد.
خسروی بر پرهیز از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها تاکید کرد و گفت: از توقف در مناطق مرتفع، به دلیل رعدوبرق و امکان صاعقه خودداری شود.
وی همچنین خواستار پرهیز از ترددهای غیرضرور و احتیاط در رانندگی به سبب لغزندگی و کاهش دید، بویژه در جاده های برون شهری و مسیر های کوهستانی شد.
مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه در پایان بر پرهیز از مسافرت های غیر ضرور به استان های کردستان، ایلام، لرستان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری نیز طی مدت ذکر شده تاکید کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین