|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۲۰۹۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹
با این حال تیم مولر به کاخ سفید اعلام کرد این گزارش‌ها صحت ندارد و رئیس‌جمهوری آمریکا هم از اقدامش عقب‌نشینی کرد. وکلای ترامپ هم اعتقادی به صحت این گزارش‌ها نداشتند زیرا ترامپ پولش را در بانک مذکور نگه نداشته بود.
نیویورک تایمز گزارش داد، دونالد ترامپ دسامبر گذشته برای اخراج رابرت مولر، رئیس شورای ویژه تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات 2016 آمریکا تلاش کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛  دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا پس از آن تصمیم به اخراج رابرت مولر، رئیس شورای ویژه تحقیقات گرفت که متوجه شد این کمیته دویچه‌بانک را برای دریافت اطلاعات مالی ترامپ احضار کرده است.    

در گزارش تایمز آمده است، با این حال تیم مولر به کاخ سفید اعلام کرد این گزارش‌ها صحت ندارد و رئیس‌جمهوری آمریکا هم از اقدامش عقب‌نشینی کرد. وکلای ترامپ هم اعتقادی به صحت این گزارش‌ها نداشتند زیرا ترامپ پولش را در بانک مذکور نگه نداشته بود.

به نقل از پایگاه هیل،این گزارش در همان روزی منتشر شد که کاخ سفید گفت ترامپ معتقد است قدرت اخراج مولر را دارد. در همان روز عوامل اف‌بی‌آی با حمله به دفتر و اتاق مایکل کوهن، وکیل شخصی ترامپ در هتلی جنجال به پا کردند. واشنگتن پست دوشنبه گزارش داد، کوهن به اتهام جعل بانکی، جعلی اینترنتی و نقض‌های مالی در طول فعالیت در کمپین دونالد ترامپ تحت بازجویی قرار دارد.   

 تایمز سه‌شنبه گزارش داد، عوامل اف‌بی‌آی به دنبال اسنادی مرتبط با پرداخت‌ پول به دو زن بودند که ظاهرا سال‌ها پیش با دونالد ترامپ رابطه جنسی داشتند. این بخش از تحولات مرتبط با کوهن، باعث شد ترامپ از کوره در برود و آن حمله را "شرم‌آور" و "حمله به کشورمان به معنای واقعی" توصیف کرد. ترامپ همچنین بابت اینکه راد روزنستاین، معاون دادستان کل آمریکا دستور این حمله را تایید کرده بود، خشمگین شد.

تهدید ترامپ برای اخراج مولر در ماه دسامبر اولین بار نبود. نیویورک تایمز پیشتر هم گزارش داد که رئیس‌جمهوری آمریکا ژوئن گذشته قصد اخراج مولر را داشت اما پس از آنکه دان مک‌گان، رئیس شورای کاخ سفید تهدید به استعفا کرد، ترامپ نهایتا کوتاه آمد.

کارشناسان حقوقی اما می‌گویند ترامپ این قدرت را ندارد که رئیس شورای ویژه را مستقیما اخراج کند. طبق قوانین وزارت دادگستری آمریکا، این اختیار در دست مقام ارشد مسوول تحقیقات است که در این مورد، روزنستاین است.

رابرت مولر یک سیاست‌مدار اهل آمریکاست که مدیر اجرایی اف‌بی‌آی از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۳ بوده ‌است. او جمهوری‌خواهی است که توسط جورج بوش به مدت ۱۰ سال و با تمدید دو ساله باراک اوباما به این سمت گماشته و مشغول خدمت بوده ‌است. او پس از جی ادگار به عنوان طولانی‌ترین خدمت‌گزاران در مدیران اف‌بی‌آی شناخته می‌شود. او هم‌اکنون مسئول تحقیقات ویژه مداخلات ادعایی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ ریاست‌جمهوری ایالات متحده است.

در همین حال سناتور چاک گرسلی، از جمهوری‌خواهان ارشد کمیته قضایی سنا سه‌شنبه به سی‌ان‌ان گفت اگر دونالد ترامپ مولر را اخراج کند مرتکب خودکشی شده است. او گفت: اگر رئیس‌جمهوری آمریکا بخواهد مولر را اخراج کند برای او حکم خودکشی را دارد. گمان می‌کنم اگر رئیس‌جمهوری آمریکا کمتر سخن بگوید، برای او بهتر خواهد بود. همچنین معتقدم مولر فردی محترم است و من هم به او احترام می‌گذارم. لطفا اجازه دهید کارها جلو برود.  


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین