|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۲۰۹۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰
تا قبل از دیدار لیورپول برابر سیتی بسیاری از شانس بالای تیم گواردیولا برای قهرمانی در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا سخن به میان آورند اما عملکرد ناامید کننده تیم پپ و یا بهتر است که بگویم بدون نقص لیورپول باعث شد تا بسیار از نظرات عوض شود.
دو تیم رم و منچستر سیتی برای صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا نیاز به بازگشت رویایی و معجزه دارند چرا که آنها در دیدار رفت عملکرد ناامید کننده ای از خود نشان دادند.

 دور برگشت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا سه شنبه شب با انجام دو دیدار آغاز خواهد شد تا تکلیف دو تیم راه یافته به نیمه نهایی مشخص شود.

سیتی - لیورپول با طعم ریمونتادا

بدون شک حساس‌ترین بازی شب نخست در ورزشگاه اتحاد برگزار خواهد شد؛ جایی که قرار است منچستر سیتی از لیورپول آماده پذیرایی کند. این دیدار در حالی برگزار می شود که در دیدار رفت یک شگفتی بزرگ رقم خورد. تیم آماده منچسترسیتی که با اقتدار در صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر جزیره قرار دارد برابر لیورپول کلوپ حرفی برای گفتن نداشت و با سه گل تن به شکست داد تا این کلوپ باشد که بار دیگر برابر گواردیولا تیمش را پیروز از میدان خارج کند.

تا قبل از دیدار لیورپول برابر سیتی بسیاری از شانس بالای تیم گواردیولا برای قهرمانی در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا سخن به میان آورند اما عملکرد ناامید کننده تیم پپ و یا بهتر است که بگویم بدون نقص لیورپول باعث شد تا بسیار از نظرات عوض شود.

نگرانی بزرگ قرمز پوشان آنفیلد

در دیدار رفت لیورپول بازی بسیار خوبی را به نمایش گذاشت و در همان نیمه نخست کار سیتی را تمام کرد. محمد صلاح جدال برترین‌های فصل را با دی بروین به سود خود به پایان رساند و ثابت کرد که شایسته انتخاب به عنوان بهترین بازیکن فصل لیگ جزیره است. این بازیکن مصری که در صدر جدول بهترین گلزنان لیگ جزیره جای دارد در دیدار رفت یک گل به ثمر رساند و یک پاس گل هم داد تا تاثیرگذارترین بازیکن تیمش باشد. البته او هواداران لیورپول و سرمربی این تیم را ترساند چرا که مصدوم شد و نتوانست به بازی ادامه دهد.

هنوز حضور صلاح در دیدار حساس سه‌شنبه شب در هاله‌ای از ابهام است. این بازیکن در فهرست لیورپول برای داربی مرسی‌ساید قرار نگرفت تا گمانه زنی‌هایی در این زمینه به گوش برسد. کلوپ در این دیدار ترجیح داد به چند بازیکن اصلی تیمش که در دیدار رفت عملکرد خوبی از خود نشان دادند مثل آرنولد، فیرمینیو و چمبرلین استراحت دهد و آنها را در دقایق پایانی به میدان بفرستد چرا که برای او دیدار برگشت برابر سیتی بسیار مهم‌تر از داربی مرسی‌ساید است و این کاملا طبیعی است.

افت در بدترین زمان برای تیم گواردیولا

منچستر سیتی در بدترین زمان فصل افت کرده است. این تیم تا قبل از جدال رفت برابر لیورپول حریفان را یکی پس از دیگری از پیش رو برمی‌داشت اما در آنفیلد حرفی برای گفتن نداشت و حتی نمی‌توانست دروازه لیورپول را تهدید کند. شاگردان گواردیولا در داربی شهر منچستر هم با نتیجه ۳ بر ۲ تن به شکست دادند تا قبل از دیدار برابر تیم کلوپ از نظر روحی در شرایط خوبی قرار نداشته باشند.

چرا لیورپول باید امیدوار باشد؟

لیورپول می‌تواند امید زیادی برای صعود به نیمه نهایی داشته باشد. تیم کلوپ در کارهای هجومی با مثلث مانه، صلاح و فیرمینیو بسیار آماده و سرحال است اما خبر خوب برای قرمز پوشان آنفیلد جا افتادن فان دیک در خط دفاعی است. خط دفاعی لیورپول تا قبل از آمدن این مدافع هلندی بسیار متزلزل بود و به راحتی دروازه این تیم باز می‌شد اما در جدال رفت این بازیکن عملکرد بسیار خوبی داشت و به خط دفاعی تیم کلوپ آرامش و توازن لازم را داد. با توجه به آمادگی بالایی این بازیکن و البته پیروزی ۳ بر صفر در دیدار رفت باید به این لیورپول امیدوار بود.

خبر خوب برای سیتی

خبر خوب برای سیتی اینکه سرخیو آگوئرو به شرایط بازی رسیده و مشکلی برای دیدار برگشت برای قرمز پوشان آنفیلد نخواهد داشت. این بازیکن آرژانتینی جدال رفت را  از  دست داد اما در داربی شهر منچستر در دقایق پایانی به میدان رفت تا گواردیولا از آمادگی او برای دیدار برگشت برابر لیورپول خبر دهد. تجربه آگوئرو می‌تواند گره کار تیم گواردیولا را در این دیدار باز کند. او یک گلزن قهار است و اگر بتواند گل نخست را زود به ثمر رساند سیتی با توجه به تجربه پیروزی ۵ بر صفر برابر لیورپول در فصل جاری می‌تواند امیدوار به ریمونتادا در ورزشگاه خانگی خود باشد.

رم- بارسلونا؛ جالوروسی و نیاز به معجزه

رم در دیگر دیدار این مرحله در ورزشگاه خانگی خود از بارسلونا آماده پذیرایی می‌کند. این دیدار درحالی برگزار می‌شود که آبی اناری‌ها در جدال رفت توانستند با نتیجه ۴ بر یک بازی را به سود خود به پایان رسانند و صعود خود به دور بعد را تا حدود زیادی قطعی کنند.

بارسلونا از آماده‌ترین تیم‌های حال حاضر فوتبال اروپا است؛ تیمی که تا این مقطع از فصل تن به شکست نداده و با اقتدار در صدر جدول رده بندی جای دارد، آن هم در شرایطی که مسی بسیار آماده و سرحال است و در دیدار اخیر تیمش در لالیگا هم هت‌تریک کرد.

والورده برای این دیدار حساس همه بازیکنان خود را در اختیار دارد. تنها غایب آبی اناری‌ها لوکاس دینیه است که مصدوم است البته اگر این بازیکن در شرایط بازی هم بود در ترکیب اصلی به میدان نمی‌رفت.

خبر خوب برای رم هم این که جنگیز اوندر پدیده ترکیه‌ای این تیم به شرایط بازی رسیده و می‌تواند در دیدار برگشت تیمش را همراهی کند. رم در وضعیت خوبی پای به این دیدار نمی‌گذارد. این تیم دو روز پیش برابر فیورنتینا در سری A  تن به شکست داد و رده سوم جدول رده بندی را از دست داد. جالوروسی برای صعود به معجزه نیاز دارد و باید دید که آنها چه برنامه‌ای برای رویارویی با این بارسلونا آماده دارند.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین