|
|
امروز: چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۹
کد خبر: ۲۰۹۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه سفر دوره ای خود را به کشورهای آمریکای لاتین به منظور پیگیری موضوع سوریه لغو کرد.
 دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه سفر دوره ای خود را به کشورهای آمریکای لاتین به منظور پیگیری موضوع سوریه لغو کرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از کاخ سفید روز سه شنبه اعلام کرد که ترامپ در اجلاس آمریکای لاتین که قرار است این هفته برگزار شود، شرکت نخواهد کرد.

خبرگزاری رویترز افزود که رئیس جمهوری آمریکا قرار بود روز جمعه برای شرکت در این اجلاس وارد پرو شود و سپس از کلمبیا دیدن کند.

سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید گفت: به درخواست رئیس جمهوری، معاون ترامپ به جای وی به این سفر می رود و رئیس جمهوری در آمریکا می ماند تا ناظر بر پاسخ واشنگتن به سوریه باشد و بر تحولات سراسر جهان نظارت داشته باشد.

از سوی تروریست های مخالف دولت سوریه اوایل هفته جاری گزارش هایی مبنی بر حمله شیمیایی به منطقه دوما واقع در ریف دمشق منتشر شد.

دونالد ترامپ در دیدار با فرماندهان نظامی آمریکا اعلام کرده بود که در باره واکنش به این حمله تصمیم گیری خواهد کرد.

این ادعاهای مقامات آمریکایی در حالی مطرح می شود که خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) اتهام استفاده از سلاح شیمیایی در شهر دوما از سوی نیروهای دولتی این کشور را بی اساس و کذب محض خواند.

این رسانه گزارش داد: تروریست‌های جیش ‌الاسلام با نسبت دادن اتهام به کارگیری سلاح شیمیایی به ارتش سوریه، تلاشی آشکار برای مانع شدن از پیشروی نیروهای دولت سوریه دارند.

گروه تروریستی جیش الاسلام به تازگی با نقض توافق خروج از شهر دوما در استان ریف دمشق، محله های مسکونی پایتخت سوریه را با موشک و خمپاره هدف قرار داد و این موضوع موجب از سرگیری عملیات نیروهای دولتی شد.

روسیه نیز ادعای مطرح شده مبنی بر استفاده از گاز کلر در شهر دوما از سوی ارتش سوریه را رد و اعلام کرد: این ادعاهای بی اساس تنها با هدف توجیه حمله نظامی به این کشور مطرح می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین