|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۲۰۹۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۰
ارتش آمریکا و انگلستان در اقدامی مشترک، نخستین عملیات نظامی روباتیک جهان را به اجرا درآورده و توانستند تا گوشه‌ای از قابلیت‌های روبات‌ها در میدان جنگ را به نمایش دربیاورند.
  ارتش آمریکا و انگلستان در اقدامی مشترک، نخستین عملیات نظامی روباتیک جهان را به اجرا درآورده و توانستند تا گوشه‌ای از قابلیت‌های روبات‌ها در میدان جنگ را به نمایش دربیاورند.

استفاده از روبات‌ها برای جنگ بیشتر شبیه به سوژه فیلم‌های علمی و تخیلی به نظر می‌رسد ولی ارتش آمریکا و انگلیس برای نخستین بار این امر را به واقعیت بدل کرده‌اند. تیم زرهی شماره 2 آمریکا که در اروپا حاضر است به همراه واحد 22 مهندسی نظامی ارتش انگلستان در جنوب المان اقدام به انجام یک مانور نظامی منحصربه‌فرد کردند.

در این مانور، برای نخستین بار از سیستم‌های روباتیک برای پیشروی استفاده شد. البته دو نکته مهم وجود دارند که باید به آن‌ها اشاره کرد: نخست این‌که این سیستم‌ها تنها برای پیشروی اولیه مورد استفاده قرار گرفتند و این عملیات به‌صورت کاملا روباتیک انجام نشد. دوم هم این‌که این سیستم‌های روباتیک به‌صورت خودآگاهانه کار نمی‌کردند و کنترل راه دور آن‌ها در اختیار متخصصان نظامی بود.

در این مانور، نخستین عملیات رخنه با کمک ابزارهای کنترل از راه دور انجام شد و سربازان توانستند تا از فاصله‌ای دور و در محیطی امن شاهد عبور وسایل خود از میدان مین باشند. کدی راث چایلد به‌عنوان یکی از مجریان این طرح دراین‌باره می‌گوید: «ما امروز عملیات نظامی نفوذ روباتیکی را انجام دادیم که پیش‌ازاین تجربه نشده بود. این لحظه، یک رخداد تاریخی است.»

او در ادامه افزود: «این امر نه‌تنها برای ارتش‌ها یک گام بزرگ روبه‌جلو است بلکه برای صنایع روباتیک نیز یک پیشرفت و حرکت روبه‌جلو به‌حساب می‌آید.» از سوی دیگر رابرت کمپ به‌عنوان یکی از افسران ارشد ارتش بریتانیا دراین‌باره می‌گوید: «نفوذهای این‌چنینی همیشه با مواجهه با نیروهای مسلح و تعلیم دیده دشمن همراه است. استفاده از روبات‌ها می‌تواند موجب شود که جان سربازان به خطر نیفتند و بتواند موانع منطقه را با کمترین میزان استرس رفع کرد.»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین