|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۲۰۹۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵
وینفرد شفر، استقلال را متحول کرده است و از آن سو هم تیم استقلال با پتانسیل بالا و بازیکنان خوبی که دارد شفر را احیا کرده است.
وینفرد شفر، استقلال را متحول کرده است و از آن سو هم تیم استقلال با پتانسیل بالا و بازیکنان خوبی که دارد شفر را احیا کرده است.

شفر با نتایجی که در استقلال گرفته است آرام آرام در حال ثبت رکوردهای مثبت و پاک کردن رکوردهای منفی آبی‌هاست. او که آمار گل‌های زده تیمش را ترمیم کرده و بعد از پرسپولیس بهترین خط دفاعی را در اختیار دارد با برد مقابل گسترش‌فولاد به رکورد بیشترین برد پی‌در پی که متعلق به منصور پورحیدری است خواهد رسید.



شفر با نتایجی که در استقلال بدست می‌آورد نه تنها این تیم را صاحب رکوردهای خوبی می‌کند بلکه رکوردهای خودش را هم می‌زند. نگاهی به کارنامه شفر نشان می‌دهد که کارنامه او در استقلال تا این جای کار بهترین آمار مربی‌گری‌اش بوده است. در جدول زیر خلاصه عملکرد او در سال‌ها مربی‌گری‌اش در تیم‌ها و لیگ‌های مختلف مقایسه شده است:

شفر در استقلال ۲۷ بازی انجام داده و با کسب ۲،۱۱ امتیاز از هر بازی بهترین میانگین امتیاز را در طول دوران مربی‌گری‌اش به ثبت رسانده است. پیش از این او فقط در العین میانگین بالای ۲ امتیاز بدست آورده بود.

اگرچه آمار ۲۷ بازی در استقلال از تعداد بازی‌هایی که شفر مثلا در اشتوتگارت یا تیم ملی کامرون روی نیمکت نشسته بیشتر است اما شاید معیار درست‌تر برای قضاوت عملکرد این مربی زمانی باشد که به کارش در استقلال پایان دهد و کارنامه کاری‌اش در این تیم بسته شود. عملکرد او در ادامه حضورش در استقلال هم می‌تواند این آمار را بهتر کند و هم از میانگین امتیاز و درصد برد آن کم کند و به سطح تیم‌های دیگرش برساند.

نگاهی به بازی‌های شفر در تیم‌هایی مانند جامائیکا، کامرون، اشتوتگارت یا برلین شاید تا حدودی روند نتیجه‌گیری او را در تیم‌های دیگر نشان بدهد. این بررسی نشان می‌دهد که او در هیچ تیمی شروع طوفانی و پایان ضعیف نداشته است و اکثرا روال نتیجه‌گیری‌اش روی یک نوار حرکت کرده است. مثلا او در جامائیکا در ۱۰ بازی اول ۵ باخت، سه تساوی و دو برد را بدست آورد یا در برلین با ۴باخت و ۴ مساوی و ۲ برد در ۱۰ هفته اول را استارت زد. می‌شود گفت که شفر در استقلال نه تنها بهترین عملکرد را داشته بلکه یکی از بهترین شروع هایش را در دوران مربی‌گری‌اش به ثبت رسانده است.

منبع : نود

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین