|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۲۰۹۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹
بازار ارز نوسان دارد و قیمت‌ها لحظه‌ای است. در همین لحظه شاید ناگهان قیمت دلار و یورو و... جهش داشته باشد.
 بازار ارز نوسان دارد و قیمت‌ها لحظه‌ای است. در همین لحظه شاید ناگهان قیمت دلار و یورو و... جهش داشته باشد.

هرقدر بالا رفتن دلار باشگاه‌هایی را که خارجی دارند، شوکه می‌کند، در مقابل باعث می‌شود سرمایه بعضی بازیکنان بیشتر و بیشتر شود. منظور لژیونرها هستند؛ آنها به دلار و یورو پول می‌گیرند و طبیعتاً سرمایه‌شان هر روز افزایش پیدا می‌کند. البته شاید خود آنها هم از این شرایط راضی نباشند ولی خواه‌ناخواه رقم قراردادشان به ریال ایران، ارزش بیشتری پیدا می‌کند. این رقم‌هایی که در زیر می‌‌بینید، متعلق به دیروز است و امروز هم احتمالاً آنها شاهد جهشی در رقم قراردادشان خواهند بود.

سردار آزمون‌‌؛ 17 میلیارد و 500 میلیون
بی‌شک او رکورد گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران را در این گرانی‌های ارز شکست. قبلاً سابقه داشته اشکان دژاگه بیشتر از سردار به یورو پول بگیرد ولی آن زمان این‌قدر ارز بالا نکشیده بود. قرارداد سردار آزمون در باشگاه روبین‌کازان 5/2 میلیون یورو است که با توجه به قیمت یورو حدود 17 میلیارد و 500 میلیون تومان می‌شود. البته ما یورو را به قیمت 7 هزار تومان محاسبه کردیم در حالی که حتی بالاتر از این بود.

علیرضا جهانبخش‌‌؛ 12 میلیارد و 600 میلیون
دومین بازیکن گرانقیمت تیم ملی علیرضا جهانبخش است. وینگر راست تیم ملی که امسال ستاره لیگ هلند بوده، قراردادی به ارزش یک میلیون و 800 هزار یورو دارد که 12 میلیارد و 600 میلیون تومان می‌شود. البته جهانبخش در قرارداد جدیدش بی‌شک می‌تواند رکورد بزند و شاید حتی عنوان گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران را مال خود کند.

کریم انصاری‌فرد‌‌؛ 2 میلیارد و 800 میلیون
کریم با رقم بالایی به المپیاکوس ملحق نشد و قراردادی بست که بالا نبود. او از باشگاه پانیونیوس به این باشگاه رفت و پول خوبی به دست نیاورد. کریم قطعاً در قرارداد جدیدش می‌تواند پول خوبی به جیب بزند. ارزش قرارداد او فعلاً 400 هزار یورو است که به پول خودمان 2 میلیارد و 800 میلیون تومان است. البته باشگاه المپیاکوس هرکدام از بازیکنان خود را 400 هزار دلار جریمه کرده که اگر از انصاری‌فرد هم این جریمه کم شود، پولی نصیبش نمی‌شود.

احسان حاج‌صفی‌‌؛ 4 میلیارد و 200 میلیون
بعد از کریم به المپیاکوس رفت و قرارداد بالاتری هم بست. او سالانه 600 هزار یورو از باشگاه یونانی می‌گیرد و بدین ترتیب درآمدش 4 میلیارد و 200 میلیون تومان است. اگر جریمه‌ای که رئیس المپیاکوس گفته واقعاً از قراردادها کسر شود، او فقط چیزی حدود 200 هزار یورو عایدش می‌شود.

سعید عزت‌اللهی‌‌؛ 2 میلیارد و 100 میلیون
سعید جزو بازیکنانی است که هنوز راه پیشرفت دارد و طبیعتاً فعلاً پول زیادی نمی‌گیرد. بی‌شک اگر او در ایران می‌ماند، می‌توانست قرارداد بهتری ببندد و هزینه زندگی‌اش هم پایین‌تر باشد ولی اروپا را انتخاب کرد. او در حال حاضر به صورت قرضی برای آمکار بازی می‌کند و سالانه 300 هزار یورو می‌گیرد که می‌شود 2 میلیارد و 100 میلیون تومان.

رامین رضاییان‌‌؛ دو میلیارد و 100 میلیون
رامین رضاییان برای سال اول حضور در اروپا نتوانست قرارداد مالی خوبی امضا کند. او برای فصل اول حضورش در این باشگاه 300 هزار یورو دریافت می‌کند که به اندازه سعید عزت‌اللهی است و یعنی قراردادش دو میلیارد و 100 میلیون می‌شود. شاید او هم فردا صبح از خواب بیدار شود و بفهمد سرمایه‌‌اش دوباره زیاد شده است.

کاوه رضایی: 2 میلیارد و 800 میلیون
قرارداد او هم مثل کریم انصاری‌فرد 400 هزار یورو است. البته این برای سال اول است و قطعاً برای فصل بعدی پول بیشتری دریافت می‌کند. رقم قرارداد او هم 2 میلیارد و 800 میلیون تومان می‌شود.

مهدی طارمی‌‌؛ 3 میلیارد و 500 میلیون
مهدی طارمی باید کجای دنیا بازی می‌کرد تا برای نیم‌فصل به او 500 هزار یورو بدهند؟! قطعاً فقط در کشوری مثل قطر! مهدی که در ایران روزهای تلخی را سپری کرد و محروم بود، به الغرافه رفت و در این باشگاه گران‌ترین قرارداد زندگی خود را بست. حالا با توجه به قیمت ارز، قرارداد او 3 میلیارد و 500 میلیون تومان می‌شود. تازه مهدی به خاطر گل‌هایی که زده و موفقیت‌هایی که داشته، از شیخ باشگاه پول‌ بیشتری هم گرفته است. طارمی اگر فصل بعد هم در قطر بماند، نوه و نتیجه و نبیره‌اش را هم بیمه می‌کند!

میلاد محمدی‌‌؛ 2 میلیارد و 100 میلیون
او هم جزو بازیکنان ارزان ایرانی در اروپاست ولی قطعاً بعد از جام جهانی‌ رقمش بیشتر از این حرف‌ها خواهد بود. میلاد یکی از موفق‌ترین بازیکنان تیم ملی در مقدماتی جام جهانی‌ بود و پیشرفت چشمگیری داشته است. قرارداد او با ترک گروزنی سالانه 300 هزار دلار یعنی 2 میلیارد و 100 میلیون تومان است که البته خودش رقم کمتری می‌گیرد چون از این مسئله اخیراً گلایه داشت.

مرتضی پورعلی‌گنجی‌‌؛ 5 میلیارد و 800 میلیون
تا همین چند سال قبل خوابش را هم نمی‌دید که بتواند چنین قراردادهایی در عمرش ببندد. برخلاف بعضی جوان‌ها که تصمیم گرفتند به اروپا بروند و از پول کم شروع کنند، او به چین رفت و سپس از قطر سر درآورد. مرتضی حالا یکی از بهترین بازیکنان السد است و طبیعتاً پول خوبی هم می‌گیرد. قرارداد او برای فصل جاری یک میلیون دلار است که می‌شود 5 میلیارد و 800 میلیون تومان. این گران‌ترین قرارداد عمر مرتضی است و اگر در قطر بماند، بیشتر از این‌ها هم می‌گیرد.
رضا گوچی‌‌؛ 5 میلیارد و 800 میلیون

او هم با یک میلیون دلار گران‌ترین بازیکن هیرنوین است و سالانه 5 میلیارد و 800 میلیون تومان می‌گیرد. البته خانه زندگی رضا در هلند است و طبیعتاً اینجا هرقدر دلار بالا برود، تأثیری در وضعیتش ندارد. در این مطلب اشاره‌ای به قرارداد شجاعی، دژاگه و سامان قدوس نشد چراکه اطلاعی درباره رقم قراردادشان نداشتیم. البته اشکان امسال با قیمت بسیار پایینی به ناتینگهام رفت. در یونان هم به شجاعی پول خیلی زیادی نمی‌دهند ولی سامان قدوس توانست رقم قراردادش را بالا ببرد و تمدید کند.

منبع : خبر ورزشی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین