|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۲۰۹۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲
پس از گذشت یک ماه، روز گذشته و در دومین مجمع فوق العاده فدراسیون کشتی که با حضور «محمدرضا داورزنی» معاون وزیر ورزش و جوانان، «شاهرخ شهنازی» دبیر کل کمیته ملی المپیک و اعضا مجمع در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد، مجمع به خادم تکلیف کردند که به کارش در فدراسیون ادامه دهد.
«محسن کاوه» مربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ایران، گفت: در 40 روز گذشته متاسفانه شرایط به گونه ای رقم خورد که انسجام در بین خانواده کشتی ضعیف شد و مخالفان و موافقان استعفای «رسول خادم» به سمتی رفتند که کشتی نباید وارد آن می شد.

کاوه روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال دو رویداد مهم بازی های آسیایی 2018 جاکارتا و پس از آن پیکارهای قهرمانی جهان را پیش رو داریم و به نظر می رسد اتفاقات 40 روز گذشته به نوعی به ضرر این رشته تمام شد و فرصت طلایی را از خودمان گرفتیم.

وی اظهار داشت: باید ببینیم در روز گذشته و پس از مجمع فوق العاده چه چیزهایی را به دست آوردیم و در کنار آن برخی موارد را نیز از دست دادیم که یکی از آنها انسجام کشتی بود که با پرده دری ها بین اهالی کشتی ضعیف شد و مخالفان و موافقان استعفای خادم به سمتی رفتند که این رشته نباید وارد آن فضا می شد و البته پیش بینی بازگشت خادم را می کردم و به نوعی ما چیزی به دست نیاوردیم، بلکه فقط زمان طلایی را از دست دادیم.

کاوه ادامه داد: در چند روز گذشته به دلیل برخی هتک حرمت ها در خانواده کشتی ناراحت بودم و این کار شایسته و خوبی نیست و شاید به ظاهر طرفداری از شخصی انجام می شود، در عین حال به ضرر همان شخص است.

این مربی سازنده کشتی با اشاره به اینکه ملی پوشان اگر همین امروز نیز تمرینات خود را آغاز کنند باز هم دیر است، گفت: با توجه به در پیش بودن بازی های آسیایی اگر هر شخص به جای خادم می آمد کار سختی داشت و این تغییر به هیچ عنوان به صلاح کشتی نبود و رسول خادم باید به کارش ادامه می داد.

کاوه تصریح کرد: در رابطه با چالش ها و مشکلاتی که کشتی طی یک ماه گذشته پشت سر گذاشت باید آسیب شناسی کنیم که به چه چیزهایی رسیدیم و با دلایلی که خادم برای استعفا داشت، چه چیزی عاید کشتی شد و از همه مهمتر اینکه از لحاظ فنی باید فدراسیون برای برگزاری اردوهای آمادگی تیم ملی برنامه ریزی کند.
این مربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد ادامه داد: باید قبول کنیم که در سال گذشته اشتباهاتی داشتیم که کشتی نتوانست نتیجه لازم را بگیرد و اگر به اشتباه خود پی نبریم، به سمت پایین خواهیم رفت. تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان نهم شد و تیم امید در بهترین وضعیت چهارم جهان می شد و یا در رده های سنی نوجوانان و جوانان نیز توفیقی به دست نیامد.
وی بیان داشت: در کشتی فرنگی نیز متاسفانه در برخی از وزن ها نتیجه لازم گرفته نشد و همه این موارد باید آسیب شناسی شود و فکر می کنم باید تجدید نظر کلی در برخی از کارهای فنی و کشتی گیران انجام شود و از سوی دیگر اگر شخصی در باره نتایج تیم ملی انتقادی می کند، نباید به او به چشم دشمن نگاه کرد.
وی بیان داشت: اگرنپذیریم که بهترین تیم کشتی آزاد با تمام موجودیت در رقابت های قهرمانی آسیا نایب قهرمان شد، دوباره تنزل خواهیم داشت و این در حالی است که کشتی در برخی از کشورها توسعه زیادی داشته و وقتی که تیم ژاپن روز گذشته در جام جهانی با شکست کوبا سوم شد، زنگ خطری برای ما و آسیا است و اینکه تیم ازبکستان قهرمان آسیا می شود، هشداری برای کشتی کشورمان باید باشد.

وی یادآور شد: در بازی های آسیایی آن چیزی که برای ورزش کشورمان اهمیت دارد، مدال طلا است و کشتی در بازی های آسیایی همواره بخش اعظمی از بار مدال آوری ورزش را به دوش کشیده، اما در این دوره از بازی ها، کار سختی ملی پوشان پیش رو دارند.

کاوه بیان داشت: در سبک وزن، ژاپن، کره جنوبی، مغولستان و ازبکستان، در میان وزن ازبک ها و قزاق ها و تا حدودی هندی ها و در سنگین وزن نیز دوباره قزاقستان و ازبکستان کشتی گیران خوبی دارند که این موضوع کار را برای ما سخت می کند.

مربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد تصریح کرد: در فرصت باقیمانده باید یک شرایط ویژه و تسهیلاتی برای ملی پوشان گذاشته شود تا بتوانند با انجام تمرینات خوب حداقل 50 درصد مدال های طلا در کشتی آزاد را از آن کاروان ایران کنند.

خادم نهم اسفند ماه سال 96 از ریاست فدراسیون استعفا کرد و متعاقب آن اعضای شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران نیز استعفا دادند.

در نخستین مجمع فوق العاده فدراسیون کشتی که 21 اسفند 96 به ریاست داورزنی برگزار شد، اعضا با اکثریت آرا با این استعفا مخالفت کردند و با توجه به بند 12 اساسنامه فدراسیون کشتی، «حمید بنی تمیم» نایب رئیس فدراسیون تا بازگشت رسول خادم امور فدراسیون را پیگیری کرد.

پس از گذشت یک ماه، روز گذشته و در دومین مجمع فوق العاده فدراسیون کشتی که با حضور «محمدرضا داورزنی» معاون وزیر ورزش و جوانان، «شاهرخ شهنازی» دبیر کل کمیته ملی المپیک و اعضا مجمع در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد، مجمع به خادم تکلیف کردند که به کارش در فدراسیون ادامه دهد.

پس از پایان مجمع، تعدادی از رییسان هیات های کشتی و پیشکسوتان با حضور در زورخانه نامجو تهران با رسول خادم ملاقات و این موضوع زمینه حضور دوباره وی در فدراسیون کشتی را هموار کرد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین