|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۸
کد خبر: ۲۰۹۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت: ما آماده تسهیل ورود هیئت حقیقت یاب سازمان منع تسلیحات شیمیایی به دوما در سریع‌ترین زمان ممکن هستیم.
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اعلام کرد که کشورش آماده تسهیل ورود هیئت سازمان منع تسلیحات شیمیایی به دوما است.

 به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت: ما آماده تسهیل ورود هیئت حقیقت یاب سازمان منع تسلیحات شیمیایی به دوما در سریع‌ترین زمان ممکن هستیم.

وی افزود: دولت سوریه تجاوز اسرائیل به فرودگاه نظامی تیفور را به شدت محکوم می‌کند. این تجاوز نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت محسوب می‌شود. تجاوزات مداوم اسرائیل در حمایت از مزدورانش در میان گروه‌های تروریستی و در منحرف کردن ارتش سوریه از ادامه دستاوردهای مثبت نظامی در مبارزه با تروریسم موفق نبوده و نخواهد بود.

وی طی جلسه شورای امنیت گفت: تهدید نماینده آمریکا علیه سوریه به این معناست که او هیچ ارزش و اعتباری برای این شورا و قوانین بین‌المللی قائل نمی‌شود. دروغ‌هایی که برخی کشورهای عضو دائم شورای امنیت می‌گویند به مثابه یک سلاح کشتار جمعی است. انتقاداتی که برخی کشورها از جمله کشورهای عضو شورای امنیت درباره اوضاع انسانی وخیم در غوطه شرقی کرده‌اند ثابت کرد که این‌ها دروغ بوده است. درخواست‌های پی در پی آمریکا، انگلیس و فرانسه برای برگزاری جلسه شورای امنیت براساس اطلاعات دروغین به بخشی از بحران عمیقی تبدیل شده است که آن‌ها می‌خواهند بقیه اعضای این شورا را نیز وارد آن کنند.

وی گفت: در هر فصل از نمایش استفاده از سلاح شیمیایی ملاحظه می‌کنیم که این مواد به هیچ وجه به افراد مسلح آسیبی نمی‌زند بلکه زنان و کودکان را هدف قرار می‌دهد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین